Jump to content
Annons

Session Drums, någon som kör?


timeUnit

Recommended Posts

Hej!

Jag har testat demovarianten av Addictive Drums och tycker den låter bra. Men jag tycker den är lite dyr, särskilt om man ska ha Live 7, och uppdatera Reason... Jag pysslar bara med musik, inga jobb eller så. Men, jag har spelat trummor (i verkligheten) i nästan 20 år, så man är ju lite känslig för trummornas sound. Blir helt allergisk när det låter samplade trummor om det (machinegun-effekten, etc). Abletons Session Drums låter bra i demon på nätet, tycker det är lite bättre än EZDrummer och mycket finare cymballjud än AD. Nu har jag inte hört så mycket cymbaler med AD, det är lite sparsmakat på deras webbsida, minst sagt.

Är det någon som testat Session Drums? Vad tycker ni?

Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
TomVoid (oregistrerad)

Har Session Drums, och är 50/50 % nöjd! Det är då inte det jag primärt använder, men kvalite'n är i mina öron utmärkt.

Har gjort lite ambient/Dub med et par av kit'sne och dom låter subjektivt bra! :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Hej!

Jag har testat demovarianten av Addictive Drums och tycker den låter bra. Men jag tycker den är lite dyr, särskilt om man ska ha Live 7, och uppdatera Reason... Jag pysslar bara med musik, inga jobb eller så. Men, jag har spelat trummor (i verkligheten) i nästan 20 år, så man är ju lite känslig för trummornas sound. Blir helt allergisk när det låter samplade trummor om det (machinegun-effekten, etc). Abletons Session Drums låter bra i demon på nätet, tycker det är lite bättre än EZDrummer och mycket finare cymballjud än AD. Nu har jag inte hört så mycket cymbaler med AD, det är lite sparsmakat på deras webbsida, minst sagt.

Är det någon som testat Session Drums? Vad tycker ni?

Tack!

Äh vänta lite. Först säger du att du testat AD-demon och sen säger du att du inte har hört så mycket cymbaler med AD för att det är sparsmakat på deras sida? Har du testat demon då eller? 😄 Tycker inte alls att AD är speciellt dyr. Men Superior är bättre än AD och kommer uppdatera till den senare. Kolla in den med. Sen det där med kulspruteeffekten går det jobba bort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Äh vänta lite. Först säger du att du testat AD-demon och sen säger du att du inte har hört så mycket cymbaler med AD för att det är sparsmakat på deras sida? Har du testat demon då eller? 😆 Tycker inte alls att AD är speciellt dyr. Men Superior är bättre än AD och kommer uppdatera till den senare. Kolla in den med. Sen det där med kulspruteeffekten går det jobba bort.

AD-demon har bara en cymbal tillgängligt, och den låter riktigt illa. Så jag har bara hört den cymbalen, samt de som finns i ljudexemplen på ADs hemsida, vilket är ganska lite. I de SD-exempel som finns på Abletons hemsida är det fler cymbaler och fler olika kit-sound. Är du med? 😛

AD kostar lika mycket som det kostar för mig att uppgradera till Live 7, skaffa Session Drums OCH Ableton Drum Machines. Det senare vilket jag saknat ett tag, trots att jag har Reason.

Tog en lyssning på DFH Superior 2.0, och det låter riktigt bra! Tål att tänkas på. Det är ju inte HELT otänkbart att börja med Session Drums för att det är billigt och smidigt (i Live) och senare, om andan faller på, gå över till DFH.

Tack för tipset!

Link to comment
Dela på andra sajter

TomVoid (oregistrerad)
Jag är peppad på att testa session drums och mappa ut dom på padsen på microkomtrolern, vet dock inte om det går?? Nån som vet??

Det borde fungera. Jag har inget problem på både min Novation RemoteZERO SL och en kompis' Korg Padkontrol.

Go ahead! :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är peppad på att testa session drums och mappa ut dom på padsen på microkomtrolern, vet dock inte om det går?? Nån som vet??

Det borde fungera. Jag har inget problem på både min Novation RemoteZERO SL och en kompis' Korg Padkontrol.

Go ahead! :-)

jag har testat lite med att midi mappa ut drum racken på padsen men inte fått det att funka, man måste nog gå nån sjuk omväg av nå slag

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...