Jump to content
Annons

Roland Sonic Cell

Recommended Posts

simonn (oregistrerad)
Postat

Hejsan!

Har tittat (läst) lite på (om) Rolands Sonic Cell. Var egentligen ute efter Motif XS i rackvariant, men började läsa lite om Rolandboxen, som man tydligen kunde få till halva priset, och som dessutom var lite livevänligare. Är det någon som har erfarenhet av denna? Går det att sampla ljud? Och framförallt, är ljuden tillräckligt bra (eller nerbantade) och var skiljer modulen från Fantom XR?

/Simon

Annons
Postat

Jag har en, och gillar den. Har iofs alltid gillat Roland. Kör den som hårdvarusynth och ljudkort på samma gång. Ljuden är "heltäckande" och låter bra. Fina pianon. Snålt med orglar. Den kunde gott ha ett par ljudutgångar till, men annars saknar jag inte mycket. Du kan inte sampla med den (det saknar jag). Jog-hjulet är väl sådär, men man vänjer sig. Lätthanterligt editeringsprogram gör den snabbprogrammerad.

Såg att den ska testas i nästa nummer av Studio (det var på tiden!).

simonn (oregistrerad)
Postat

Hallo och tack för svar!

Jag var och testade Sonic Cellen i affären men blev inte 100 nöjd. Kanske var det för att jag har haft Motifens ljud i bakhuvudet

som givetvis kostar lite mer.

Vi får väl se vad det blir för inköp. Ska bli roligt att läsa testen dessutom.

/Simon

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.