Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej hej.

Vore tacksam om nån kunde förklara för mig varför det blir störningar överallt från nätkabeln på min bärbara dator.

Från början brusade det i förstärkaren som jag använder för att spela musik genom, så jag läste nånstans att jag skulle

ha nån form av skiljetransformator eller dylik grej. Hittade även en variant för att köra antennkabeln till förstärkaren igenom. Men

nu har jag skaffat ett par studiomonitorer som jag kopplat in i mitt presonus firebox, som i sin tur är kopplat till datorn via Firewire,

och det brusar i dom också. Hur ska jag komma till rätta med det?

vore grymt om någon kunde hjälpa mig!

mvH//Markus

Annons
Postat
har samma problem.. är ju sjukt irriterande! har även jag ett firewire-kort. hoppas vi får nå bra svar nu!!

Lyckades med lite hjälp lösa problemet med störningarna i monitorerna. Det räckte med balanserade kablar från kortet till monitorerna. Först

hade jag bara vanliga telekablar, men bytte till stereotele-xlrhane och då försvann störningarna!

//Markus

www.myspace.com/markusernehed

• 3 år senare...
Postat

Detta fungerade alltså?

Får med fruktansvärda störningar i mitt Saffire Pro 24 anslutning Firewire.

När jag fibblar med kablar, ex. strömkabel till min macbook pro så förändras störningarna. Hör även konstiga ljud när jag rör mus o skriver på tagentbordet.

Läste något om Loop i jordning, men vet inte riktigt hur man löser det.

När jag sedan drar ut strömmen till mitt Saffire Pro så försvinner störningarna helt, antar att den tar ström via Firewire då. Men löses dessa problem med Xlr/balanserade kablar till monitorerna ?

Tacksam för snabbt svar!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.