Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Titeln talar väl sitt tydliga språk, hur skitar jag ner en låt i Reason? Jag håller på med en typ hiphop låt med mkt skräpig känsla. Lite Garage-hiphop så att säga, och då måste grejerna självklart vara skitiga... Så hur gör jag? grundelementen är trummor och bas. Lite akustiskt gitarr.

Mvh

Liselotten

Annons
Postat

Beror lite på vad du menar med skitig. Är ju inte säkert vi har samma definition av begreppet. Men iaf. Skitigt brukar det bli om det låter lite skramligt tycker jag. Detta brukar man hitta i det övre mellanregistret. Så testa att kanske ge en liten boost där och se vad som händer. Dist är ju ett annat sätt att skita ner en ljudbild. Samt så kan tidiga reflektioner skita ner en ljudbild och få det låta lite mer garage (speciellt på cymbaler).

MVH

Anders

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.