Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har Windows Vista, har installerat Cubase SX 3 och EZDrummer. Av någon konstig anledning hamnar ezdrummer.dll i c:\program. Så länge dll-filen ligger där, så vägrar Cubase att ladda ezdrummer som ett VST-plugin. Jag har provat att kopiera den till c:\program\Steinberg\Cubase SX 3\Vstplugins. Då hittar Cubase Ezdrummer, men det går inte att ladda upp ljudfilerna, den står bara kvar på 0MB och så kraschar Cubase. Borde jag installera om EZdrummer? Eller finns det fler filer än ezdrummer.dll som jag måste flytta. Har hört talas om att det kan bli problem i Vista, och det hade nånting att göra med "program" eller "program files"-mappen... Cubase envisas nämligen med att leta efter vst plugin i "program files" trots att jag inte har någon sådan mapp, den heter "program".

Mycket tacksam för hjälp!

Annons
Postat

Program heter Program Files i Vista.

När du installerar nåt står det Program men det installeras i mappen Program Files.

Utforska det själv får du se.

Postat

Tack för svaret. Är det ingen annan som haft liknande problem (och helst löst det) med kombinationen Vista+Cubase+Ezdrummer....?

ennels (oregistrerad)
Postat

Jag hade, eller ja, jag HAR ett liknande problem med Protools, fast i mitt fall så ligger filen som den ska i plugin-mappen, men Protools vägrar helt enkelt att hitta programmet, jag har försökt precis allt, intstallerat om och härjat, men det är fan ingenting som hjälper..

Skapade en tråd om det här för ett tag sen, men det va ingen som verkade ha något svar då heller.. tyvärr..

/ Niclas

Postat

Nu har jag installerat om EZdrummer och pluginet ligger i rätt mapp, Cubase hittar EZdrummer men vill fortfarande inte ladda ljudfilerna... programmet kraschar istället. Jävla Vista.... 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.