Jump to content
Annons

Hjälp med midiklaviatur till ACID 6.0! :(


MickeMikrofon

Recommended Posts

Hejsan!

Har tänkt att börja knåpa ihop lite beats.

Jag tänkte gå ner till MB idag och köpa mig en midiklaviatur, för jag vill kunna spela trumkompen själv

och göra melodier själv. Vill inte sitta pch klicka dit trummor osv, jag vill spela dom:)

Men min fråga är, hur gör man? Har ingen lust att komma hem och sen inte fatta något..

Så vad är det första jag gör när jag kommer hem?

Jag har en mapp med massa kicks/snares osv, hur får jag "in" det i min midiklaviatur när jag vill spela?

Jag tänker använda mig av acid 6.0 då jag är rätt hemma med det programmet i vanliga fall.

Ja, om någon kunde göra en liten dummie-guide till mig om allt jag behöver veta om hur jag ska använda klaviaturen, så skulle jag bli skit glad 🙂

tack på förhand!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
drloop (oregistrerad)

En mjukvarusampler är ett måste. VSTi plugg är vad du söker.

Här är en lista med gratis trumsamplers.

http://www.kvraudio.com/get.php?mode=resul...rt=1&rpp=15

Klaviaturet styr bara mjukvarusyntar. Klavet har ingen möjlighet att ta emot samplingar.

Vet tyvärr inte hur det funkar med VSTi i Acid... det får du lura ut själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Tack så mycket, ska spana in de, vill fortfarande ha lite hjälp från nån som e bra på acid, å kan förklara lite från första början till sliut 🙂

Ett tips är nog att åtminstone titta på getting started delen i instruktionsboken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...