Jump to content
Annons

Studiotrummis


GhostNote

Recommended Posts

Hej!

Här har du en 26-årig trummis från Linköping. Jag började spela trummor 1997 efter att ha lyssnat till Jeff Porcaro i TOTO.

Blev helt bländad av denne trummis spelstil och otroliga känsla för groove och timing. Är också väldigt influerad av Neil Peart från Rush.

Är till mestadels självlärd, men har även gått lektioner för trumlärare. Gick musikgymnasiet med examen 2001. För nuvarande spelar jag i två coverband; Sweet Energy och On The Rox.

Har även gjort mindre studiojobb med lokala band och artister dom senaste åren.

Ett av de lite större jobb jag har spelat in är LHC's kamplåt tillsammans med Magnus Bäcklund från "Fame".

Jag gillar verkligen utmaningen med att få sätta sig i studion och spela in nytt material med nya människor.

Därför söker jag just DIG som behöver trummis eller inte har tillgång till fast trummis/percussionist i studiosammanhang.

Tveka inte att höra av dig till mig om du har frågor eller helt enkelt inspelning som ska göras.

Min setup består av TAMA Starclassic Maple trummor. Zildjian cymbaler. Har även mickar till allt.

Medley av lite inspelningar kommer inom kort.

Redigerat av GhostNote
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
Annons

Om du vill markandsföra dig själv så skulle jag inte kanske göra shåhär. Folk vill ju veta lite vad du går för, så låt oss höra något arnars blir det nog inte mycket ring i telefonen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...