Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hallo!

Någon här som har en M-box mini, eller vanliga för den delen, som kan svara på mitt spörsmål?

Jag tänkte att det vore jäkligt trevligt, när jag kör andra program än Pro tools, att koppla utgångarna från mitt vanliga pci-kort till ingångarna i boxen och därifrån köra ut det till monitorer och hörlurar. Har nämligen inget lättåtkommligt hörlursuttag som det är nu och heller ingen fysisk volymkontroll.

Så, frågan är alltså om ingångarna är aktiva bara boxen är inkopplad i datorn, så det blir som en preamp/mixer.

Någon som kan hjälpa en undrare?

Mkt vänliga hälsningar

/b a s t i n

Annons
Postat
Kan du inte bara aktivera Mbox-kortet som standardenhet för uppspelning av ljud?

Jag tycker det verkar krångligt att dra kablar mellan ljudkorten så jag tror att det är det bästa alternativet om du kör andra program i datorn.

Jo, förvisso, men saken var den att jag hellre använder mitt PCI-kort för mina andra apps (FL Studio och Reaper), eftersom jag antar att latencyn blir mycket lägre då. Anledningen till att jag tänkte köpa M-box och PT var att det är det programmet jag kan bäst när det kommer till ljudläggning av film, dock ej musik!

Fast nu när jag tänker efter, så kanske jag kan göra som du säger, använda M-boxen som standardkort och sedan bara byta i mina andra program... är ingångarna aktiva om jag gör så då? Då är ju boxen aktiv hela tiden, för systemljud o dyl och då borde ju rimligen både in och utgångar vara aktiva, eftersom den ju har 0-latency monitorering?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Senaste foruminläggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Inga registrerade medlemmar är inloggade just nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.