Jump to content
Annons

Montering av GK-mick


Filthy

Recommended Posts

Jag funderar på att köpa en Roland GR-33 pedal.

Men för att den ska kunna användas behöver man montera en egen mick,

eller köpa en digital/midi-gitarr som har Roland Ready System.

Jag undrar bara om det är svårt att montera dit en egen GK mick?

Och får den tillräckligt med plats på alla guror? T.ex på en Ibanez med en humbucker som stallmick.

För det ser relativt trångt ut. Någon som har koll på detta? Tack på förhand. (:

Redigerat av Filthy
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag funderar på att köpa en Roland GR-33 pedal.

Men för att den ska kunna användas behöver man montera en egen mick,

eller köpa en digital/midi-gitarr som har Roland Ready System.

Jag undrar bara om det är svårt att montera dit en egen GK mick?

Och får den tillräckligt med plats på alla guror? T.ex på en Ibanez med en humbucker som stallmick.

För det ser relativt trångt ut. Någon som har koll på detta? Tack på förhand. (:

Jag har monterat ett antal GK mickar utan problem på olika typer av gitarrer t.o.m. på en orkestergitarr. Är du osäker om den passar på din gitarr så mät. Åke

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag funderar på att köpa en Roland GR-33 pedal.

Men för att den ska kunna användas behöver man montera en egen mick,

eller köpa en digital/midi-gitarr som har Roland Ready System.

Jag undrar bara om det är svårt att montera dit en egen GK mick?

Och får den tillräckligt med plats på alla guror? T.ex på en Ibanez med en humbucker som stallmick.

För det ser relativt trångt ut. Någon som har koll på detta? Tack på förhand. (:

Jag har monterat ett antal GK mickar utan problem på olika typer av gitarrer t.o.m. på en orkestergitarr. Är du osäker om den passar på din gitarr så mät. Åke

Ah okej, men passar micken på de flesta elgitarrer alltså?

Jag kan ju inte mäta heller, jag hade tänkt köpa en ny gura att montera fast den på.

Har just nu en Gibson i originalskick som jag inte vill göra hål i. Men då får jag väl alternativt kontakta Roland via mail.

Tack för svaret. (:

Link to comment
Dela på andra sajter

KarlA (oregistrerad)

här behövs inga hål göras. med alla GK micar följer det med dubbelhäftande tejp så att du kan ta av och på micen när du vill. Kalle

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
här behövs inga hål göras. med alla GK micar följer det med dubbelhäftande tejp så att du kan ta av och på micen när du vill. Kalle
Oj, det underlättar ju situationen en del. (: Tack för svaret.

Slits det inte med tiden då?

Redigerat av Filthy
Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som vet om micken är kompitabel / får plats på alla gitarrer?

Jag har inte haft några problem med montera på någon gitarr som jag fått in i verkstan. Du kan använda de dubbelhäftande remsor som följer med, men jag rekomenderar att skruva. Lättare att justera avstånd mellan mic och sträng. Avståndet är viktigt för funktionen. mvh Åke Gitarrmakaren Björnstad

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som vet om micken är kompitabel / får plats på alla gitarrer?

Jag har inte haft några problem med montera på någon gitarr som jag fått in i verkstan. Du kan använda de dubbelhäftande remsor som följer med, men jag rekomenderar att skruva. Lättare att justera avstånd mellan mic och sträng. Avståndet är viktigt för funktionen. mvh Åke Gitarrmakaren Björnstad

På orkestergitarren monterade jag micen på stallet. Tune o matic stall av samma typ som på en Les Paul . Fick tillverka ett litet fäste. mvh Åke

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...