Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej allihopa, nu Àr det sÄ att av nÄgon anledning sÄ vill inte Cubase exportera nÄgot lÀngre, nÀr jag klickar pÄ "Audio Mixdown" sÄ hÀnder ingenting, den lilla rutan som i normala fall dyker upp gör inte det. Jag har testat att stÀnga ner Cubase, pillat runt i instÀllningarna, byta projekt, starta om datorn osv., men ingenting funkar!

NÄgon som vet vad felet Àr?

Jag Àr tacksam för svar.

Annons
Postat (redigerat)

Nej, det har jag inte.

Brukade göra det felet i början, men nu glömmer jag dem aldrig.

Redigerat av HeyHeyHey
DieHard (oregistrerad)
Postat
Har du glömt stÀlla in right och left locator? Det brukar nog vara det vanligaste felet...

Nej om det var det sÄ skulle cubase sÀga till om det. Har du kollat att allt i export audio mixdown stÀmmer? Funkar allt annat bra nÀr du spelar in? SÄ det inte finns nÄgon konflikt med ljudkortet?

Postat

Det Àr det att sjÀlva "Audio Mixdown"-dialogrutan inte ens kommer upp nÀr jag tycker pÄ "Audio Mixdown" i Export-menyn.

Allting spelas upp och jag kan spela in, sÄ jag tror inte det Àr fel pÄ sjÀlva ljudkortet utan i Cubase.

DieHard (oregistrerad)
Postat
Det Àr det att sjÀlva "Audio Mixdown"-dialogrutan inte ens kommer upp nÀr jag tycker pÄ "Audio Mixdown" i Export-menyn.

Allting spelas upp och jag kan spela in, sÄ jag tror inte det Àr fel pÄ sjÀlva ljudkortet utan i Cubase.

ja det var knepigt det hÀr. Har du kollat pÄ steinbergs eget forum? Chansen Àr stor att det du har rÄkat ut för finns redan nÄn dÀr som haft samma problem. Annars fÄr du nog maila supporten hos Steinberg och dÀr fÄr man allt för sÀllan nÄt svar ifrÄn. De Àr inte kÀnda för att vara konsumentvÀnliga av sig direkt.

Postat (redigerat)

TÀnkte inte att man kunde kolla pÄ deras forum, ska göra det nu.

Om jag inte hittar nÄgot och det inte funkar ÀndÄ sÄ fÄr man vÀl i vÀrsta fall avinstallera och installera om LE, har ju inget att förlora direkt.

Tack för hjĂ€lpen. 😄

Redigerat av HeyHeyHey
Postat (redigerat)

Har provat att avinstallera och installera om LE nu, men det hjÀlpte inte.

KÀnns sÄ jÀvla surt, köpte precis en ny kondensatormik sÄ att jag skulle kunna börja spela in mer.

Har definitivt inte rÄd med nÄt nytt inspelningsprogram heller tyvÀrr.

Provade ocksÄ innan att ta bort alla VST-plugins, men det funkade inte heller.

Redigerat av HeyHeyHey

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.