Jump to content
Annons

Volym på audi clips


Uozon

Recommended Posts

Jag har ett litet problem. Nu är det så att jag har en massa audio clips i fl studio och jag undrar hur man får alla till samma volym. Måste man normalize alla eller finns det något enklare sätt

MVH

Uozon

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag har ett litet problem. Nu är det så att jag har en massa audio clips i fl studio och jag undrar hur man får alla till samma volym. Måste man normalize alla eller finns det något enklare sätt

MVH

Uozon

Är väl inte så krångligt att normalize ett audio clip ändå.. är ju bara att öppna upp channel settings för det valda klippet i samplern. Och under SMP-fliken klicka i Normalize. Tar ju knappt längre tid än det tar att lägga till ljudklippet till projektet 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara för att du använder "Normalize" på dina ljudklipp, betyder inte det att du får samma volym på dem. Kraftiga toppar är det som är problemet här, en limiter skulle användas här istället. Men du kanske inte syftar på detta! Normalize är det du har som verktyg här 🙂.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Men det ska ju vara samma volym på alla.

Vad är det du vill uppnå? Är audiofilerna färdiga låtar, är det olika instrument etc?? Och varför vill du att de ska vara på samma nivå?

Link to comment
Dela på andra sajter

Men det ska ju vara samma volym på alla.

Vad är det du vill uppnå? Är audiofilerna färdiga låtar, är det olika instrument etc?? Och varför vill du att de ska vara på samma nivå?

Jag har spelat in ljudklipp där jag babblar en massa, tvärr så blev vissa med för hög volym respektive för låg. efter som att det ska spelas upp efter varandra vill jag ha samma volym.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Men det ska ju vara samma volym på alla.

Vad är det du vill uppnå? Är audiofilerna färdiga låtar, är det olika instrument etc?? Och varför vill du att de ska vara på samma nivå?

Jag har spelat in ljudklipp där jag babblar en massa, tvärr så blev vissa med för hög volym respektive för låg. efter som att det ska spelas upp efter varandra vill jag ha samma volym.

importera dem i varsin kanal och jämför volymen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du har långa klipp får du klippa upp varje klipp sen ta make unique, sen importera klippen till en mixer kanal sen sänka ljudet till det blir likvärdigt.

Om det skiljer mkt kan ju ett tips vara att Dra upp det en bit sen limita alla lika mkt så blir det samma nivå rakt igenom, men då försvinner ju dynamiken.. men men =)

(om det är långt)

höger klicka på [volym] ratten i step Sequencern till det ljud klipppet och create automation clip sen drar du en kurva till hur högt ljudet ska va ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...