Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej allesammans!

Jag har lite problem med Mina Pitch och Mod wheels.

Det är nmämligen så att jag har en Yamaha CS2x kopplad till min dator och meningen är att jag ska använda den både som hårdvaru-synth och Midi-controller. Problemet jag har med synthen är att jag inte kan använda den till något annat än att plinga på tangenterna.

Jag plaserade den här frågan här för att jag använder FL- studio och tror att det inte har med synthen att göra utan programmet (som på något sätt vägrar känna av när jag använder Pitch:en och mod:en).

Finns det någon som har träffat på samma problem och hittat en lösning?

Annons
Postat
Hej allesammans!

Jag har lite problem med Mina Pitch och Mod wheels.

Det är nmämligen så att jag har en Yamaha CS2x kopplad till min dator och meningen är att jag ska använda den både som hårdvaru-synth och Midi-controller. Problemet jag har med synthen är att jag inte kan använda den till något annat än att plinga på tangenterna.

Jag plaserade den här frågan här för att jag använder FL- studio och tror att det inte har med synthen att göra utan programmet (som på något sätt vägrar känna av när jag använder Pitch:en och mod:en).

Finns det någon som har träffat på samma problem och hittat en lösning?

Och jag antar att du redan har högerklickat på reglaget du vill koppla till ditt wheel och valt link controller och sen rört på wheelet? Lika bra jag frågade för man vet ju aldrig 😉

Postat
Och jag antar att du redan har högerklickat på reglaget du vill koppla till ditt wheel och valt link controller och sen rört på wheelet? Lika bra jag frågade för man vet ju aldrig 😉

Japp, det har jag gjort

• 2 veckor senare...
Postat
Har samma problem fast med ett enkelt keystation 49e.

Om någon har en lösning så vore även jag väldigt tacksam.

Jag har också keystation 49e, inga problem för mig med den dock O.o

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.