Bernt Postat 26 maj 2008 Trådstartare Postat 26 maj 2008 Re: favoritljud i Galaxy II. Det beror väldigt mycket på vad man ska ha dom till. Det jag helst *spelar* på när jag komponerar eller bara leker är helt klart Steinway; *älskar* att spela med det helt enkelt. Helst i fetingläget med "allt på"; dvs release samples, hammer, damper, convolution reverb osv osv osv - det är verkligen otroligt bra. Men jag har inte använt Steinway'n ännu i någon produktion, förmodligen just därför att jag gillar det så mycket :-D Jag har inte spelat in någonting ännu sedan jag skaffade Galaxy II där just pianot är huvudinstrument, och jag kan inte förmå mig att "gömma undan" den fine fine Steinway:n ;-) Jag misstänker att det får bli Steinway, om jag skaffar det här. Finns det problem med pluggens storlek? Jag kör nu med en Intel Core Duo E6420 2,67 GHz, 2 GB RAM, XP Home SP3. True Piano -pluggen är underbart liten.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.