Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har byggt ett par SQ-50 L som jag skulle vilja komplementera med en förstärkare.

har kollat runt här på sidan men inte blivit så mycket visare om just förstärkare iaf.

så jag vill nu ha tips på bra förstärkare enda kravet jag har är att det finns en sub bas uttgång.

Annons
Postat (redigerat)

Jag var inne på refrence audio som rekommenderade en rotel RA-06 förstärkare som han sa skulle vara väldigt ofärgad.

en kompis rekommenderade en tangent amp-200 till mig.

jag e helt grön ☺️ hjälp vore uppskattat.

Redigerat av Klumpsmurfen
Postat

bra att ni hjälpt till så mycket

har iaf efter mycket efterforskningar beslutat för att lyssna på NADs 372

cambridges azur 840 verkar ha problem med det ena o det andra.

Postat

ganska roligt att 272 pers har läst denna tråd men ingen haft nånting överhuvudtaget att säga 🙂

skall iaf köpa en NAD 372 den är vad jag kommit fram till väldigt ärlig.

Postat
ganska roligt att 272 pers har läst denna tråd men ingen haft nånting överhuvudtaget att säga 😉

Det kan ju bero på att ingen känner till högtalaren i fråga... 🙂

skall iaf köpa en NAD 372 den är vad jag kommit fram till väldigt ärlig.

NAD och Denon brukar vara strömstarka - och det behövs för att de ska kunna ge bra transientrespons, så ett sådant slutsteg funkar säkert utmärkt. För övrigt så färgar slutsteget mycket mindre än vad delningsfilterna i högtalarna gör, så egentligen är det inte så noga med vilket slutsteg man använder. Om det däremot inte är ett renodlat slutsteg, så är det bäst om det finns en direktingång till slutsteget - och annars att man kan koppla förbi eventuella tonkontroller och inte bara ställa dem i "neutral"-läge (som sällan är helt neutralt...).

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.