Jump to content
Annons

Precis inköpt Ableton Live


Froma

Recommended Posts

Hellu!

Fick mitt ableton igår, och kan säga det är schyst riktigt schyst. Men fattar ingenting av det! 😆

Nu har jag upptäckt något mer lite mysko, jag drog in beats förut och testade spela in lite funkade bra.

Sen helt plötsligt (kan ha ändrat latency) så hackade beatet, men de gjorde inte det när man "preview'ade" det. Så hur får man bort det, och vad ska latency'n vara på och så?

Hur normalizar man? Hur fixar man med kompressorn bra, alla möjliga newb frågor som ni säkert kan undrar jag.

Vet att det finns manualer och så, men det är på engelska, endel ord är lite svåra att första, t ex. musik ord på engelska förutom de man är vana att jobba med..

Hjälp skulle gladerligen uppskattas! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Såhär gör du!

Klicka på Help

gå ned till Preferences

Klicka next page (längst ned till höger på sidan)

LÄS! (Eller titta på bilderna)

Klicka next page (längst ned till höger på sidan)

gör som det står.

Efter två minuter har du gjort vad du ville och du har lärt dig att det finns förbannat bra lektioner i Live.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har det, men har inte lagt ner så mycket tid på det.

Men läste lite på de där hjälp sakerna när man startar programmet, stog inget om hur man normaliserar och så, eller jag hittade inte det. Men har börjat lära mig lite mer nu

Men testar din variant låter lite bättre (a) 😊

Link to comment
Dela på andra sajter

Har det, men har inte lagt ner så mycket tid på det.

Men läste lite på de där hjälp sakerna när man startar programmet, stog inget om hur man normaliserar och så, eller jag hittade inte det. Men har börjat lära mig lite mer nu

Men testar din variant låter lite bättre (a) 😛

ett fint tips att komma igång med är att kolla in abletoninc på youtube och gå igenom deras videos där, mycket givande i början. LYcka till och välkommen 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...