Jump to content
Annons

Textförfattare söker samarbetspartner för seriös satsning


Moa

Recommended Posts

Skriver låttexter mest inom pop/rock och söker någon som vill skriva musiken, någon som står för sången och även spela in resultatet.

Är ganska ny inom detta men jobbar effektivt och har en enorm vilja för att äntligen satsa på detta!!!

Är det någon som söker textförfattare kan jag även skriva på beställning-ge mig några riktlinjer eller inom vilken changer som önskas.

Hör av er!

/Moa

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Att vara textförfattare men inte kunna ha möjlighet att vare sig sjunga eller spela in sång med hjälp av en sångare ser ju som ytters svårt att lyckas med.Hur ska du tex få sångare på distans att förstå hur du tänkt att texterna ska fraseras sant vilka melodier som är tänkta.

Dock att samarbeta med producent/sångare i en studio är ju en fungerande lösning så jag skulle föreslå att du söker ett sådant samarbete och då är ju givetvis geografi en relativt viktig faktor att tänka på.

Bara mina tankar och synpunkter men kycka till och hoppas att du finner någon att samarbeta med.

Link to comment
Dela på andra sajter

KRIS_O (oregistrerad)
Skriver låttexter mest inom pop/rock och söker någon som vill skriva musiken, någon som står för sången och även spela in resultatet.

Är ganska ny inom detta men jobbar effektivt och har en enorm vilja för att äntligen satsa på detta!!!

Är det någon som söker textförfattare kan jag även skriva på beställning-ge mig några riktlinjer eller inom vilken changer som önskas.

Hör av er!

/Moa

Hej!

Det är precis vad jag söker, någon som kan skriva bra texter och eventuellt hjälpa mig bättra på lite av mina texter jag redan skrivit.

Sysslar inte med pop och rock men det tror jag spelar mindre roll.

Sugen på att i alla fall prova ett samarbete. Jag vill verkligen satsa på musiken men känner att mina texter inte riktigt når den kvalité jag vill ha.

Lägger min mail här...Så kan vi kanske snacka lite mer och se om det funkar.

Kristofer_2000@hotmail.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Att vara textförfattare men inte kunna ha möjlighet att vare sig sjunga eller spela in sång med hjälp av en sångare ser ju som ytters svårt att lyckas med.Hur ska du tex få sångare på distans att förstå hur du tänkt att texterna ska fraseras sant vilka melodier som är tänkta.

Dock att samarbeta med producent/sångare i en studio är ju en fungerande lösning så jag skulle föreslå att du söker ett sådant samarbete och då är ju givetvis geografi en relativt viktig faktor att tänka på.

Bara mina tankar och synpunkter men kycka till och hoppas att du finner någon att samarbeta med.

Tackar för dina synpunkter och jag förstår din ifrågasättning. Har själv ställt mig de här frågorna alldeles för länge och tröttnade på det utan gav mig fasiken på att försöka istället.

Jag ger det här ett försök och hoppas på att det fungerar eller att det leder till nya bekantskaper som kan hjälpa mig komma dit jag vill.

Tack för att du gav dig tid. /Moa

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart det funkar att skriva texter "på distans" och utan att själv kunna sjunga. Sångaren har visserligen friheten att göra sin tolkning av låten, men det är ju inte så att han/hon ändrar texten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skriver låttexter mest inom pop/rock och söker någon som vill skriva musiken, någon som står för sången och även spela in resultatet.

Är ganska ny inom detta men jobbar effektivt och har en enorm vilja för att äntligen satsa på detta!!!

Är det någon som söker textförfattare kan jag även skriva på beställning-ge mig några riktlinjer eller inom vilken changer som önskas.

Hör av er!

/Moa

Hej!

Det är precis vad jag söker, någon som kan skriva bra texter och eventuellt hjälpa mig bättra på lite av mina texter jag redan skrivit.

Sysslar inte med pop och rock men det tror jag spelar mindre roll.

Sugen på att i alla fall prova ett samarbete. Jag vill verkligen satsa på musiken men känner att mina texter inte riktigt når den kvalité jag vill ha.

Lägger min mail här...Så kan vi kanske snacka lite mer och se om det funkar.

Kristofer_2000@hotmail.com

Hej.

Skulle vara jättekul att göra ett försök!!

Jag kontaktar dig på mejlen!

/Moa

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan vara intressant.

Vilket språk skriver du på?

Har du nån text man kan få titta på?

Var i landet finns du?

Mig hittar du på http://assar.se.

Hej!

Skriver både på Svenska och Engelska.

Visst kan du få se en text. vilket språk är mest intressant?

Vad exakt är det du gör?

spelar/sjunger/producerar?

Och tack för supporten..:rolleyes:

/Moa

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skriver musik, arrar, spelar, och (hemma-)producerar. Sjunger tyvärr inte särskilt bra.

Texter är alltid ett problem. Visst har jag fått ihop några jag är rätt nöjd med men det är en kamp som består av mer olust än av lust.

Eftersom jag inte sjunger själv och är måttligt road av att skriva texter så har det blivit att jag satsat på att göra sånt utan sång. Har dock några låtar i lådan som skulle behöva text och som jag skulle vilja satsa på att få inspelade.

Hör av dig till mig på spam@assar.se om det känns intressant så här långt.

EDIT: Jag har beslutat mig för att köra helt på engelska, för att inte begränsa mig publikmässigt. Men det beror ju på ändamålet.

Redigerat av Assar
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
Micke Lid (oregistrerad)

hej vad skriver du för text? du kan skicka nåt exempel till mig på min mejl, både svenskt och engelskt om du vill? mhl99@hotmail.com

jag gör egen musik i folkrockgenren om man nu ska sätta nån etikett:)

gillar lite vemod, ironi men även ett visst hopp mitt i allt eländet:)

mvh

Micke

Skriver låttexter mest inom pop/rock och söker någon som vill skriva musiken, någon som står för sången och även spela in resultatet.

Är ganska ny inom detta men jobbar effektivt och har en enorm vilja för att äntligen satsa på detta!!!

Är det någon som söker textförfattare kan jag även skriva på beställning-ge mig några riktlinjer eller inom vilken changer som önskas.

Hör av er!

/Moa

Link to comment
Dela på andra sajter

Micke Lid (oregistrerad)

hej vad skriver du för text? du kan skicka nåt exempel till mig på min mejl, både svenskt och engelskt om du vill? mhl99@hotmail.com

jag gör egen musik i folkrockgenren om man nu ska sätta nån etikett:)

gillar lite vemod, ironi men även ett visst hopp mitt i allt eländet:)

mvh

Micke

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...