Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

När jag kopplar in min Gibson SG i min Micro cube, och sedan min micro cube i microfoningången på baksidan av datorn så blir jag aldrig nöjd med ljudet. Jag spelar in i Cubase och jag undrar nu om man kan typ uppdatera sin ingång ( i ljud enheter på aktivitetshanteraren) eller nått.

Jag tror att jag har ett hyfsat bra ljud-kort

Någon med samma problem???

// Anton

Redigerat av Olsberg
Redigerar rubrik från "DÅLIGT LJUD VID INSPELNING PÅ DATORN! HJÄLP SNÄLLA!"
Annons
Postat

För det första: är det en linjeutgång (typ line out, pre out eller liknande) som du kopplar i från förstärkaren?

För det andra: Mikrofoningångar är inte avsedda för något annat än just - mikrofoner. Är ljudkortet inbyggt på moderkortet,

så lider denna ingång ofta av en dålig förstärkare som brusar, och överlag så blir signalnivåerna fel.

Antingen kan du sätta en mikrofon i den ingången (via adapterkablar) och micka förstärkaren, eller så letar

du upp en linjeingång på ljudkortet i stället.

Vad beträffar kontrollpanelens ljudhantering och Cubase, så finns nog inget att förbättra där.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.