Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej

Jag ska köpa ett ljudkort till trummorna, jag vill ha 7 kanaler, sÄ att man sedan efterÄt ska kunna höja/sÀnka de olika trummorna samt lÀgga pÄ effekter

Finns det nÄtt sÄdant med usb eller liknande?? sÄ att man kan flytta det frÄn t.ex studio datorn till sitt rums dator?

Skicka lĂ€nkar ! det ska ligga inom 1 - 3 tusen kr om det Ă€r möjligt, det ska vara ett enkelt ljudkort, helt enkelt 🙂

MVH Johan 🙂

Annons
Postat

7 kanaler Àr nog ganska ovanligt. 8 Àr dÀremot vanligare.

Firepod har 8 kanaler med micpreamp och fantommatning, men fÄr man inte under

5000 kr nytt. Kolla begagnat kanske?

maart (oregistrerad)
Postat (redigerat)

jepp, om du ska ha 8 kanaler Àr det nog ett firewirekort som gÀller. Precis som mrbjoorn skrev Àr Firepod ett vÀldigt bra och prisvÀrt kort. Thomann sÀljer det nytt för 3884kr (+15 euro frakt)

http://www.thomann.de/se/presonus_firepod.htm

Redigerat av maart
Postat (redigerat)

Motu 8pre Àr ocksÄ ett alternativ. Likadana ad omvandlare som i RME fireface 800.

Fast mellan 1-3000 kr Àr det svÄrt att fÄ ihop nÄgot enkelt med preamps och allt.

Om du redan har en massa preamps eller ett mixerbord med 8 preamps kan man kolla pÄ m-audio 1010lt. DÀr fÄr du 8 analoga in och utgÄngar för runt 1800 kr. Sen fÄr man ju det man betalar för.

Redigerat av Apep
Postat
Ljudkortet ska du ha till datorn... 😎

japp d ska jag, men ja behöver bara nĂ„n lĂ€tt mojĂ€ng, typ som en burk som man kopplar till datorn som "delar" upp trummorna i olika spĂ„r istĂ€llet som jag har det nu ( mixerbord, alla trummor i ett spĂ„r) dĂ„ mĂ„ste man ha perfekt instĂ€llning frĂ„n början, jag vill kunna Ă€ndra pĂ„ varje trumma efterĂ„t ! 😉 SKRIV TIPS ALLIHOPA SOM LÄSER OCH VET ! 😄:D

Postat (redigerat)

Vilket mixerbord har du? Om du har ett mixerbord som har direct out eller insert pÄ varjekanal sÄ kan du lajna alla kaneler pÄ mixerbordet till varsin ingÄng pÄ ett ljudkort (billigaste alternativet jag kÀnner till ett m-audio 1010lt, som jag tidigare nÀmnt).

Redigerat av Apep

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.