Jump to content
Annons

Ljudkort till trummorna


johantrummorjohan

Recommended Posts

Hej

Jag ska köpa ett ljudkort till trummorna, jag vill ha 7 kanaler, så att man sedan efteråt ska kunna höja/sänka de olika trummorna samt lägga på effekter

Finns det nått sådant med usb eller liknande?? så att man kan flytta det från t.ex studio datorn till sitt rums dator?

Skicka länkar ! det ska ligga inom 1 - 3 tusen kr om det är möjligt, det ska vara ett enkelt ljudkort, helt enkelt 🙂

MVH Johan 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Motu 8pre är också ett alternativ. Likadana ad omvandlare som i RME fireface 800.

Fast mellan 1-3000 kr är det svårt att få ihop något enkelt med preamps och allt.

Om du redan har en massa preamps eller ett mixerbord med 8 preamps kan man kolla på m-audio 1010lt. Där får du 8 analoga in och utgångar för runt 1800 kr. Sen får man ju det man betalar för.

Redigerat av Apep
Link to comment
Dela på andra sajter

Ljudkortet ska du ha till datorn... 😎

japp d ska jag, men ja behöver bara nån lätt mojäng, typ som en burk som man kopplar till datorn som "delar" upp trummorna i olika spår istället som jag har det nu ( mixerbord, alla trummor i ett spår) då måste man ha perfekt inställning från början, jag vill kunna ändra på varje trumma efteråt ! 😉 SKRIV TIPS ALLIHOPA SOM LÄSER OCH VET ! 😄:D

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket mixerbord har du? Om du har ett mixerbord som har direct out eller insert på varjekanal så kan du lajna alla kaneler på mixerbordet till varsin ingång på ett ljudkort (billigaste alternativet jag känner till ett m-audio 1010lt, som jag tidigare nämnt).

Redigerat av Apep
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...