Jump to content
Annons

Perramja

Recommended Posts

Tjena!

Hur gör jag för att höja volymen på alla tracks på en gång då jag är nöjd med mixningen, innan jag ska bounca ner låten till disken? Har använt mig av div plugins till alla track men hur höjer jag "hela" låten i slutändan?

Ganska ny användare och är tacksam för svar=)

Mvh Per

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Tjena!

Hur gör jag för att höja volymen på alla tracks på en gång då jag är nöjd med mixningen, innan jag ska bounca ner låten till disken? Har använt mig av div plugins till alla track men hur höjer jag "hela" låten i slutändan?

Ganska ny användare och är tacksam för svar=)

Mvh Per

Lättaste är att lägga en limiter på master regeln. Digidesign Maximiser lär duga fint till det.

Eller kan man om man vill, göra en grupp av alla kanaler förutom master och aux och dra upp en regel - då följer resten av reglarna med i proportion med den regeln du flyttar eller höjer.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Hejsan!

Du kan ju alltid skapa en Masterkanal och höja volymen där... 🙂

Så länge masterregeln ligger på max noll dB så fungerar det. Man ska i regel inte har masterreglen över nollan, eftersom risken för digital distortion ökar. Det vill man ju inte ha 🙂.

Masterreglen ska ju heller inte ligga under 0 dB (eftersom man eftersträvar en så hög utgångsvolym som möjligt). Distar det i masterregeln när den ligger på 0 dB får man sänka utgångsvolymen på de övriga kanalerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Hejsan!

Du kan ju alltid skapa en Masterkanal och höja volymen där... 🙂

Så länge masterregeln ligger på max noll dB så fungerar det. Man ska i regel inte har masterreglen över nollan, eftersom risken för digital distortion ökar. Det vill man ju inte ha 🙂.

Masterreglen ska ju heller inte ligga under 0 dB (eftersom man eftersträvar en så hög utgångsvolym som möjligt). Distar det i masterregeln när den ligger på 0 dB får man sänka utgångsvolymen på de övriga kanalerna.

Masterregeln är ju till för att användas, jag tror du menar att kanalen går i dist över nollan.

Och distar det på masterkanalen kan man sänka masterregeln. Och/eller som redan föreslagits sätta en limiter på masterkanalen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...