Jump to content
Annons

Problem(kanske) med Emu 0404


DesmondSparrs

Recommended Posts

tjo, fick mitt ljudkort idag tillsammans med studio projects b1-micken. Det fungerar utmÀrkt att spela in, dock sÄ verkar ljudkortet bara vilja spela en ljudkÀlla i taget, inget winamp nÀr ja kör fl me andra ord verkar det som.

iaf ljudkortet har tvÄ mic-ingÄngar, jag antog att detta var för att koppla in tvÄ stycken mickar, men jag har prövat o spela in o ljudet blir precis som man spelar in i separata stereo-kanaler. Dvs vÀnster uttag ger ljud pÄ vÀnster sida i mina hörlurar och höger ger..ja ljud pÄ höger sida.

hmm, behöver jag nÄgon adapter eller Àr det nÄn instÀllning jag missar? Verkar som det behövs ngn slags adapter.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons
drloop (oregistrerad)

Du har valt att spela in en stereokanal i FL.

Prova att spela in tvÄ monokanaler sÄ blir det nog som du tÀnkt dig. InstÀllningarna görs alltsÄ i FL.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

ett MYCKET vÀrre problem har jag insett att jag har. Det dÀr med att ja inte kan spela mer Àn en ljudkÀlla samtidigt, inget winamp o fl samtidigt verkar skapa konflikter lr nÄt. SÄ fort ja avslutat en session i FL Studio sÄ slutar allt ljud fungera, winamp visar inte ens signal i EQn dÀr.

Har prövat att ta bort interna ljudkortet i bios som ja lÀste i en anann trÄd, det hjÀlpte inte ett dugg.

SÄ om ingen kollar i denna trÄd skapar jag en ny imorgon.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

SÄ om ingen kollar i denna trÄd skapar jag en ny imorgon.

Helt onödigt.. nĂ„gon kommer kolla och svara i denna trĂ„d. ta det lugnt och drick en pilsner sĂ„ lĂ€nge .. eller 34. đŸ€Ș

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

ett MYCKET vÀrre problem har jag insett att jag har. Det dÀr med att ja inte kan spela mer Àn en ljudkÀlla samtidigt, inget winamp o fl samtidigt verkar skapa konflikter lr nÄt. SÄ fort ja avslutat en session i FL Studio sÄ slutar allt ljud fungera, winamp visar inte ens signal i EQn dÀr.

Har prövat att ta bort interna ljudkortet i bios som ja lÀste i en anann trÄd, det hjÀlpte inte ett dugg.

SÄ om ingen kollar i denna trÄd skapar jag en ny imorgon.

SÄhÀr skrev jag i en annan trÄd om 0404 usb2:

0404 usb2 verkar vara ett jÀttebra interface.

Recension och jÀmförelse:

http://www.digit-life.com/articles2/proaud...u-0404-usb.html

Men en sak som mÄnga irriterar sig pÄ Àr att det inte klarar av uppspelning av wave och Asio samtidigt.

(Jag tror man mÄste stÀnga av och pÄ 0404 vid sÄdant byte). VÀrt att tÀnka pÄ om man tycker att den funktionen Àr vÀldigt viktig. MÄnga mycket enklare interface klarar detta.

LÀs mer pÄ det inoficiella EMU forumet:

http://www.productionforums.com/viewforum.php?f=110

Redigerat av Magpie
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

ett MYCKET vÀrre problem har jag insett att jag har. Det dÀr med att ja inte kan spela mer Àn en ljudkÀlla samtidigt, inget winamp o fl samtidigt verkar skapa konflikter lr nÄt. SÄ fort ja avslutat en session i FL Studio sÄ slutar allt ljud fungera, winamp visar inte ens signal i EQn dÀr.

Har prövat att ta bort interna ljudkortet i bios som ja lÀste i en anann trÄd, det hjÀlpte inte ett dugg.

SÄ om ingen kollar i denna trÄd skapar jag en ny imorgon.

SÄhÀr skrev jag i en annan trÄd om 0404 usb2:

0404 usb2 verkar vara ett jÀttebra interface.

Recension och jÀmförelse:

http://www.digit-life.com/articles2/proaud...u-0404-usb.html

Men en sak som mÄnga irriterar sig pÄ Àr att det inte klarar av uppspelning av wave och Asio samtidigt.

(Jag tror man mÄste stÀnga av och pÄ 0404 vid sÄdant byte). VÀrt att tÀnka pÄ om man tycker att den funktionen Àr vÀldigt viktig. MÄnga mycket enklare interface klarar detta.

LÀs mer pÄ det inoficiella EMU forumet:

http://www.productionforums.com/viewforum.php?f=110

ja jag lÀste detta nÀr ja sökte om det, riktigt sjukt. Varför har de gjort sÄ? Mitt inbyggda realtek ac97 klarar det t.om.

Iaf krashningen har slutat helt o hÄllet nu, lÀste runt i olika forum bl.a det du nÀmnde o avinstallerade drivrutinerna o gjorde en clean install med senaste drivrutinerna. Voila! Dock fattar jag inte att ja mÄste spela in i mono, det kÀnns vÀldigt b. Ska det verkligen va sÄ?

Micken e fööör bra, har en Studio Projects B1...förstÄr nu varför man har inspelningsrum, ja hör knarrningar i fönster, bilar utomhus o min jÀvla dator lÄter som en traktor!! Skitjobbigt!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

kÀnns det B att spela in i mono??

Hur mÄnga B1 har du ?? en... voila - MONO!

Stereo Àr inte fantastiskt som det har pÄ nÄt sÀtt fÄtt ett skimmer runt sig att vara, utan Àr bara bredd.. sjÀlv sÄ lyssnar jag inte pÄ musik i stereo lÀngre..

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

kÀnns det B att spela in i mono??

Hur mÄnga B1 har du ?? en... voila - MONO!

Stereo Àr inte fantastiskt som det har pÄ nÄt sÀtt fÄtt ett skimmer runt sig att vara, utan Àr bara bredd.. sjÀlv sÄ lyssnar jag inte pÄ musik i stereo lÀngre..

stereo e ballt ju! Ja tĂ€nkte att micken kunde ta upp ljud frĂ„n sidorna...aja, stereo kan ja fixa i programmet. Jag e bara sĂ„ överlycklig att allt funkar 😎

Att ja varken kan spela instrument eller sjunga har jag förtrÀngt..men man kan ju lÀra sig.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Okej jag har ett problem till, tycker att jag har för hög latency nÀr jag kör i FL Studio, fÄr mycket underruns Àven om jag inte kör nÄgot mer program Àn de nödvÀndiga. Just nu fick ja 10 underruns nÀr jag klickade pÄ en sampling bara, vilket knappast e systemkrÀvande. Kör pÄ 13ms latency vilket ja tycker e ganska dÄligt dÄ ja kan fÄ ungefÀr lika mycket pÄ asio4all-drivers med mitt interna Realtek AC97-ljudkort, eller lÀgre ibland beroende pÄ va för musik jag gör.

Jag har en Athlon64 3400mhz(2.4ghz pÄ riktigt dÄ)

2gb RAM

Windows XP Professional

AnvÀnder FL Studio 7.

NĂ„n som tror sig veta vad det kan va?

Redigerat av DesmondSparrs
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

13ms? SjĂ€lv sitter man med 43.... 😏 Du borde vara nöjd. :rolleyes: Ny dator o ljudkort till hösten 😎

/M

hehe, kanske man borde men kortet skryter ju om noll latency, vet att det inte e möjligt men under 10 hade varit helnice. Iof spelar ja inte mkt midi men alla plugins Ä sÄnt blir mer responsiva pÄ lÀgre latency.

Har för mig att det ska finnas inbyggda hÄrdvaru-effekter i ljudkortet, nÄn som har en aning hur man anvÀnder dom?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...