Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

😕

Hej Kan någon hjälpa/tipsa mej.

mitt nya Terratec Phaze 88 strular när jag äntligen fivk ljud i det då klipps ljudet av flera gånger i sekunden så man upplever att en humla surrar in i musiken. kör med Cubase sx3, detta gäller avspelning.

Vid inspelningsförsök brummar det bara.

Har uppdaterat firmware.

Snälla tipsa mig

gott nytt år

Lenney

Annons
drloop (oregistrerad)
Postat

Du har rätt drivrutiner?

Postat
Du har rätt drivrutiner?

Tack för responsen

Jag har windows xp och datorn talar om för mej ljudkortet fungerar perfekt

drloop (oregistrerad)
Postat

Min fråga är fortfarande har du installerat drivrutiner för ditt kort?

Och använder du dessa i Cubase?

Postat

Sorry

Jag installerade drivrutiner från cd´n som följde med kortet och sedan uppdaterafe jag firmware enligt instruktioner vilka jag laddade ner från terratecs hemsida

drloop (oregistrerad)
Postat

Har du ställt in rätt drivrutiner i Cubase?

Postat

Sorry

Jag installerade drivrutiner från cd´n som följde med kortet och sedan uppdaterafe jag firmware enligt instruktioner vilka jag laddade ner från terratecs hemsida

Jag använder dessa i cubase me ljudet beter sig likadant i ex Itunes.

drloop (oregistrerad)
Postat

Hur har du kopplat grejerna?

En exakt beskrivning av din uppkoppling vore fint. Hur du har kopplat alla kablar.

Postat
Hur har du kopplat grejerna?

En exakt beskrivning av din uppkoppling vore fint. Hur du har kopplat alla kablar.

Jag har bara provat stereo ut direkt i en hörlursförstärkar på utgång1/2 men för att få ljud där måste jag på kontrollpanelen (phaze 88) välja någon annan utgång på mastern ex 3/4 först då kommer ljudet. byter jag sen utgångar till hörlurarna så hörs bara brum. Vid inspelningsförsök i cubase har jag provat både line och mic på olika ingångar men bara brum överallt. Jag är ingen hejare men brukar fixa det mesta med "trial and error metoden" men detta går jag bet på.

drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Brum, det låter som om du har kopplat nåt galet.

Vad är det för hörlursförstärkare?

Börja med att läsa instruktionerna som följer med kortet noga. Trial and error funkar nog om man har någurlunda koll på grejerna. Om du inte är van att koppla upp grejer så är det bättre att följa en instruktion.

Redigerat av drloop
Postat
Brum, det låter som om du har kopplat nåt galet.

Vad är det för hörlursförstärkare?

Börja med att läsa instruktionerna som följer med kortet noga. Trial and error funkar nog om man har någurlunda koll på grejerna. Om du inte är van att koppla upp grejer så är det bättre att följa en instruktion.

Det är en del av problemet jag har följt instruktionerna noga har avinstallerat och ominstallerat flera gånger men alltid med samma resultat,

En samson förstärkare lite till åldern kommen men fungerar utmärkt och jag har testat den mot mitt gamla kort M-audio firewire

Just denna uppkoppling jag beskrev innan är enda kombinatione jag får ut något ljud ur burken

• 1 månad senare...
Postat (redigerat)

Skippa firmwaret direkt. Vet ej hur många gånger jag svurit över firmwaret som finns på terratecs hemsida det är helt kasst och ställer till med en del problem. Jag väntar faktiskt på svar från Terratecs support avdelning "via Carl på swedenmidimusik" ang det problemet samt en annan sak, vet ej om du också har problem med att få stereolinken att fungera?

Det med brummandet låter som att du har fel inställning i den digitala mixern och framför allt om du använder versionen ifrån det nya firmwaret . Mastern bör vara på out 1/2 samt waveplay 1/2, det är vad jag kör och det ger inga missljud eller brummande. Men jag skulle börja med att återinstallera drivrutinern från skivan.

Lycka till.

MVH/Pelle

Redigerat av studio138

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.