Jump to content
Annons

Terratec phaze 88 ljudet klipper/brummar

lenney

Recommended Posts

😕

Hej Kan nÄgon hjÀlpa/tipsa mej.

mitt nya Terratec Phaze 88 strular nÀr jag Àntligen fivk ljud i det dÄ klipps ljudet av flera gÄnger i sekunden sÄ man upplever att en humla surrar in i musiken. kör med Cubase sx3, detta gÀller avspelning.

Vid inspelningsförsök brummar det bara.

Har uppdaterat firmware.

SnÀlla tipsa mig

gott nytt Ă„r

Lenney

Annons
Min frÄga Àr fortfarande har du installerat drivrutiner för ditt kort?

Och anvÀnder du dessa i Cubase?

Sorry

Jag installerade drivrutiner frÄn cdŽn som följde med kortet och sedan uppdaterafe jag firmware enligt instruktioner vilka jag laddade ner frÄn terratecs hemsida

Min frÄga Àr fortfarande har du installerat drivrutiner för ditt kort?

Och anvÀnder du dessa i Cubase?

Sorry

Jag installerade drivrutiner frÄn cdŽn som följde med kortet och sedan uppdaterafe jag firmware enligt instruktioner vilka jag laddade ner frÄn terratecs hemsida

Jag anvÀnder dessa i cubase me ljudet beter sig likadant i ex Itunes.

Hur har du kopplat grejerna?

En exakt beskrivning av din uppkoppling vore fint. Hur du har kopplat alla kablar.

Jag har bara provat stereo ut direkt i en hörlursförstÀrkar pÄ utgÄng1/2 men för att fÄ ljud dÀr mÄste jag pÄ kontrollpanelen (phaze 88) vÀlja nÄgon annan utgÄng pÄ mastern ex 3/4 först dÄ kommer ljudet. byter jag sen utgÄngar till hörlurarna sÄ hörs bara brum. Vid inspelningsförsök i cubase har jag provat bÄde line och mic pÄ olika ingÄngar men bara brum överallt. Jag Àr ingen hejare men brukar fixa det mesta med "trial and error metoden" men detta gÄr jag bet pÄ.

Brum, det lÄter som om du har kopplat nÄt galet.

Vad Àr det för hörlursförstÀrkare?

Börja med att lÀsa instruktionerna som följer med kortet noga. Trial and error funkar nog om man har nÄgurlunda koll pÄ grejerna. Om du inte Àr van att koppla upp grejer sÄ Àr det bÀttre att följa en instruktion.

Edited by drloop

Brum, det lÄter som om du har kopplat nÄt galet.

Vad Àr det för hörlursförstÀrkare?

Börja med att lÀsa instruktionerna som följer med kortet noga. Trial and error funkar nog om man har nÄgurlunda koll pÄ grejerna. Om du inte Àr van att koppla upp grejer sÄ Àr det bÀttre att följa en instruktion.

Det Àr en del av problemet jag har följt instruktionerna noga har avinstallerat och ominstallerat flera gÄnger men alltid med samma resultat,

En samson förstÀrkare lite till Äldern kommen men fungerar utmÀrkt och jag har testat den mot mitt gamla kort M-audio firewire

Just denna uppkoppling jag beskrev innan Àr enda kombinatione jag fÄr ut nÄgot ljud ur burken

• 1 month later...

Skippa firmwaret direkt. Vet ej hur mÄnga gÄnger jag svurit över firmwaret som finns pÄ terratecs hemsida det Àr helt kasst och stÀller till med en del problem. Jag vÀntar faktiskt pÄ svar frÄn Terratecs support avdelning "via Carl pÄ swedenmidimusik" ang det problemet samt en annan sak, vet ej om du ocksÄ har problem med att fÄ stereolinken att fungera?

Det med brummandet lÄter som att du har fel instÀllning i den digitala mixern och framför allt om du anvÀnder versionen ifrÄn det nya firmwaret . Mastern bör vara pÄ out 1/2 samt waveplay 1/2, det Àr vad jag kör och det ger inga missljud eller brummande. Men jag skulle börja med att Äterinstallera drivrutinern frÄn skivan.

Lycka till.

MVH/Pelle

Edited by studio138