Jump to content
Annons

Hur gör jag så att den upprepar sig?


Phanaticz

Recommended Posts

Annons
drloop (oregistrerad)

Väldigt luddigt formulerat.

Om du vill repetera ett antal spår så kopierar du dessa och klistrar in.

Vill du loopa för att testa så slå på loop funktionen och sätt Left respektive Right locator där du vill att det skall loopa. Slå sedan på Loop knappen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är lite rund om foten. Det jag menar är - Jag vill få den att sluta spela efter att den spelat mina noter, alt börja om när den har spelat t.ex 10 kicks. Vet inte riktigt hur jag ska förklara.

x = kick

o = tomt

X X X X X X X X X X X X X (här fortsätter den att 'spela')o o o o o o o o o o o o o o o o

Link to comment
Dela på andra sajter

Fortfarande ganska otydligt.

Kanske behöver du sätta ut markörerna och klicka på loop-knappen.

Kanske behöver du kopiera det du vill upprepa och klippa in det där du vill att det upprepas.

Kanske behöver du helt enkelt nyktra till och läsa manualen ...

😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Är lite rund om foten. Det jag menar är - Jag vill få den att sluta spela efter att den spelat mina noter, alt börja om när den har spelat t.ex 10 kicks. Vet inte riktigt hur jag ska förklara.

x = kick

o = tomt

X X X X X X X X X X X X X (här fortsätter den att 'spela')o o o o o o o o o o o o o o o o

Det verkar som att du vill att sequencern ska stoppa där du vill och det kan jag direkt säga att det går inte om in DU trycker på stopp just där du vill att den ska stoppa.

Det finns inget automatiskt stopp, den loopas eller fortsätter på den tomma ytan i sequencern...

Eller göra som drloop skrev att du får kopiera de du vill fortsätta spela efter det du har...'

Som sagt, manualen är din/vår bäste vän...

Redigerat av Trace
Link to comment
Dela på andra sajter

Är lite rund om foten. Det jag menar är - Jag vill få den att sluta spela efter att den spelat mina noter, alt börja om när den har spelat t.ex 10 kicks. Vet inte riktigt hur jag ska förklara.

x = kick

o = tomt

X X X X X X X X X X X X X (här fortsätter den att 'spela')o o o o o o o o o o o o o o o o

Det verkar som att du vill att sequencern ska stoppa där du vill och det kan jag direkt säga att det går inte om in DU trycker på stopp just där du vill att den ska stoppa.

Det finns inget automatiskt stopp, den loopas eller fortsätter på den tomma ytan i sequencern...

Eller göra som drloop skrev att du får kopiera de du vill fortsätta spela efter det du har...'

Som sagt, manualen är din/vår bäste vän...

Vet att jag kan stoppa. Men såg just på en liten tutorial på youtube, att hans kick bara gick om & om hela tiden. Har inte haft tid att läsa manualen än, men det ska jag självklart göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är lite rund om foten. Det jag menar är - Jag vill få den att sluta spela efter att den spelat mina noter, alt börja om när den har spelat t.ex 10 kicks. Vet inte riktigt hur jag ska förklara.

x = kick

o = tomt

X X X X X X X X X X X X X (här fortsätter den att 'spela')o o o o o o o o o o o o o o o o

Det verkar som att du vill att sequencern ska stoppa där du vill och det kan jag direkt säga att det går inte om in DU trycker på stopp just där du vill att den ska stoppa.

Det finns inget automatiskt stopp, den loopas eller fortsätter på den tomma ytan i sequencern...

Eller göra som drloop skrev att du får kopiera de du vill fortsätta spela efter det du har...'

Som sagt, manualen är din/vår bäste vän...

Vet att jag kan stoppa. Men såg just på en liten tutorial på youtube, att hans kick bara gick om & om hela tiden. Har inte haft tid att läsa manualen än, men det ska jag självklart göra.

Fortfarande ganska otydligt.

Kanske behöver du sätta ut markörerna och klicka på loop-knappen.

Kanske behöver du kopiera det du vill upprepa och klippa in det där du vill att det upprepas.

Kanske behöver du helt enkelt nyktra till och läsa manualen ...

😉

Indeed ;o

Link to comment
Dela på andra sajter

Ställa in left och right locator och klicka på knappen Loop on /off ?

Det kan ju också vara så att han hade programmerat stepsequencern i Redrum att spela ett pattern som inte var lika långt som avståndet mellan left och right locator..

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...