Jump to content
Annons

Sonar 7 Vst problem


krueger (oregistrerad)

Recommended Posts

krueger (oregistrerad)

När jag en dag skulle lägga till en ny plugg märkte jag att den inte registrerades, kollade inställningar och märkte att "scan for vst" knappen inte går att trycka på. Programmet scannar inte heller efter pluggar vid start trots att jag har det inställt. Dock så kunde jag använda alla pluggar jag hade inlagda upp tills dess.

Installera om rubbet men samma sak igen, dock är även mina inställningar kvar efter ominstallation trots att jag manuellt också tog bort alla mappar och installerade i nya namn, så jag kanske kommit åt någon knepig inställning? Har också provat att köra vstscan programmet i shared utilities men det händer inget.

Jag får panik, någon som vart med om något liknande? Tacksam för all hjälp..

:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Gå in i Options och sen Global och sen väljer du fliken VST Plugins.

Där finns en ruta "Scan for VST plugins on startup".

Checka så att den är fylld.

Var den inte det så borde det fixa ditt problem.

Annars får du kolla i Plugin-manager och se hur det ser ut där.

Håll mig uppdaterad !

Link to comment
Dela på andra sajter

krueger (oregistrerad)

tack för svar mannen! dock så fixade det sig, fick tips från annat håll att hålla nere shift-knappen när man startar sonar och då scannades plötsligen alla vst's utan problem. Märklig situation men jag är bara enormt glad att det fixade sig... Nu måste jag bara installera alla pluggar igen (100+) pust..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...