Jump to content
Annons

Flera toner samtidigt


DolbyDigital

Recommended Posts

Kan någon hjälpa mig med detta?

Använder Reason 3 och har funkat helt perfekt, men helt plötsligt när jag spelar så låter det som japansk folkmusik.

Flera toner samtidigt när jag trycker ner en tangent...jätteskumt. Har inte ändrat nåt vad jag vet och de gamla inspelningarna låter normalt.

Någon som vet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Är det bara när du använder ditt keyboard? Hur låter det om du trycker med musen på en tangent i pianorollen?

När jag gör det hörs ingenting, men samma lustiga ljud från keyboarden. Har det med keyboarden att göra tro?

Jag har inte ändrat några inställningar och jag provade reset på keyboarden men det blev ingen skillnad....

Det ska komma ljud ur pianorollen på datorn alltså, för det gör det inte? Hmmmm...ljudkortet eller Reason?

Redigerat av DolbyDigital
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Hej allihop och tack för er hjälp!

Det har löst sig med problemet, min keyboard låter inte så japansk längre, det var nämligen knappar på keyboarden som var nertryckta, de har visserligen alltid varit det, men skillnaden är nog den att jag har ändrat tonart på en av dem och när den är aktiverad låter det ...fel! SKönt att det bara var en liten knapp, ibland blir man knäpp av alla knappar, eller hur!

Ta 😉 ck allihop och lycka till med musicerandet

DD

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...