Jump to content
Annons

M-Audio Fast Track USB, hjälp!


AlexLi

Recommended Posts

Hejsan, jag köpte ett M-Audio Fast Track USB nyligen men jag har lite problem jag skulle vilja ha hjälp med.

#1

När jag kopplar in gitarren rakt in i ljudkortet blir det sjukt låg volym så lågt att det inte ens hörs om man inte ökar db:n sjukt så mycket att bruset tar över världen.

Jag tänkte fråga hur man ska lösa det? Kanske med någon software preamp? Och isf vilken?

#2

När jag kopplar in gitarren/en mic i XLR urtaget blir det bra ljud MEN allting är i mono. I stereo spelas det bara upp i vänster högtalare! Går detta att lösa?

Om någon kunde hjälpa mig skulle jag vara tacksam!

//Alex

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

1. Är Input Level på ljudkortets baksida ställd på Line eller Guitar? 😱

2. Det är väl en monomikrofon?

Om du väljer att spela in stereo (2 kanaler) i ditt inspelningsprogram och bara kopplar in ljud till 1 av kanalerna... då blir det ljud i en kanal och tystnad i den andra.

Resultat: Bara ljud i vänster högtalare.

Välj att spela in i mono i ditt program. Då kommer mikrofonen att höras i bägge högtalarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

1. Är Input Level på ljudkortets baksida ställd på Line eller Guitar? 🙂

2. Det är väl en monomikrofon?

Om du väljer att spela in stereo (2 kanaler) i ditt inspelningsprogram och bara kopplar in ljud till 1 av kanalerna... då blir det ljud i en kanal och tystnad i den andra.

Resultat: Bara ljud i vänster högtalare.

Välj att spela in i mono i ditt program. Då kommer mikrofonen att höras i bägge högtalarna.

1. Ställer in den på guitar när jag kör med vanlig telekabel med gitarr, det är då det blir lågt ljud.

2. ok, tack 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...