Jump to content
Annons

Alberton live inspelnings filer till mp3or


USSR (oregistrerad)

Recommended Posts

USSR (oregistrerad)

Hej det jag skulle vilja ha hjälp med är att liksom Göra mp3or av mitt ispelade matrial från live !

snälla hjälp mig ! =))

Alltså allt funkar för mig rills låten är klar kan inte göra om det till en mp3 fil så att jag kan lyssna på den tex på itunes

Redigerat av USSR
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej det jag skulle vilja ha hjälp med är att liksom Göra mp3or av mitt ispelade matrial från live !

snälla hjälp mig ! =))

Alltså allt funkar för mig rills låten är klar kan inte göra om det till en mp3 fil så att jag kan lyssna på den tex på itunes

vad jag vet så finns det inget i ableton som gör att det går att få mp3or, men det finns ju program som tex cdex som gör om wav till mp3or.. För jag antar att du har renderat ut matrialet till en wav?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Själv kör jag Audacity med LAME.

Hursomhelst, är det ingen som reagerat över det helfestliga trådnamnet än?

😆

han som gjort det programmet känner jag inte igen!! 😛

folk har tipsat om bra program, men huvudsaken är att man använder LAME-motorn, för den gör jobbet bäst. om man inte importerar och konverterar i iTunes. det låter riktigt bra det med!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

är det ingen som reagerat över det helfestliga trådnamnet än?

Ha, ha... jag SÅG inte den grodan innan jag lusläste trådnamnet. Man är tydligen så van vid det ordet att hjärnan "översätter" det innan man ens orkar titta på bokstäverna. Först trodde jag du menade "inspelnings filer" (heter ju inspelningsfiler på svenska). Om de någonsin släpper en svensk version av programmet, kommer den då att heta Albertssons Liv? ;-) Förresten, vad betyder egentligen "Ableton"? Ordet finns ju inte i vanlig engelska. Är det ett (dåligt) skämt på temat "Being Able To..."? Egentligen ett dåligt namn, om man lyckas "tänka bort" varumärkesstatusen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...