Jump to content
Annons

En hårdisk fråga..


akari

Recommended Posts

Hej!

Undrar en sak, jag brukar inte oroa mig om att datorn krashar eller nånting sånt. Så länge man har skivor att ominstallera . det är därför jag brukar bränna in allt som är vikigt. Då vet jag.. då har jag det på skiva.

MEN!

Jag undrar om min Hd håller på att paja. Den låter lite sådär konstrigt ..krrr .krrr ..krrr..

Är den på väg att gå mot graven eller är detta normalt?

Finns det nåt gratis/köp program som är super uberbra att kolla hårdisken eller hela datorn??

Blir det bättre om jag skaffar Vista?

//Johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
En hd låter mycket om den jobbar hårt, om du inte har defragmenterat den på länge kan du ju göra det och sen köra en check för att kolla om den är ok. Det kan du göra i windows.

ok, tack för det tipset!

Det var vänligt. Ska försöka göra detta :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Och mitt råd är: SKAFFA INTE VISTA! Finns absolut INGENTING att vinna på det, bara att förlora... 😱

Jag kör vista på min bärbara.. men xp pro på min stationära.. och den är nyuppgraderad.

Jag fick en HD utav brorsan, och visst jag får ingen skit utav honom. men eftersom han inte är nogon expert så ..

jag vill bara kolla upp detta, så slipper jag öppna den och köpa ny eller slänga den 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...