Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej!

Har letat efter en tråd som handlar om den här kombinationen men inte hittat någon, säg gärna till om det redan finns svar.

Mitt problem är för hög latency när jag ska spela in audio i Ableton.

Jag kör Ableton i en PC och använder ett Digi 002 rack. Pro Tools Le 6.9 är också installerat på datorn, vad jag förstår kommer man bara åt ljudkortets inställningar via Pro Tools? Jag har sänkt buffer size i Pro Tools till det lägsta samt kryssat i "Low monitoring". Sen stängt Pro Tools och öppnat Ableton. Ingen skillnad. Under preferences i Ableton står det fortfarande 1024 samples, alltså märks det inte när jag ändrar buffer sizen på ljudkortet via Pro Tools.

Hur ska man göra?

Är det en jättedålig kombination med detta ljudkortet och Ableton?

Kan man komma åt ljudkortets inställningar via en fristående mjukvara?

Tack på förhand!

Redigerat av HelloK
Annons
Postat
Hej!

Har letat efter en tråd som handlar om den här kombinationen men inte hittat någon, säg gärna till om det redan finns svar.

Mitt problem är för hög latency när jag ska spela in audio i Ableton.

Jag kör Ableton i en PC och använder ett Digi 002 rack. Pro Tools Le 6.9 är också installerat på datorn, vad jag förstår kommer man bara åt ljudkortets inställningar via Pro Tools? Jag har sänkt buffer size i Pro Tools till det lägsta samt kryssat i "Low monitoring". Sen stängt Pro Tools och öppnat Ableton. Ingen skillnad. Under preferences i Ableton står det fortfarande 1024 samples, alltså märks det inte när jag ändrar buffer sizen på ljudkortet via Pro Tools.

Hur ska man göra?

Är det en jättedålig kombination med detta ljudkortet och Ableton?

Kan man komma åt ljudkortets inställningar via en fristående mjukvara?

Tack på förhand!

kolla under preferences i ableton sen audio sen hardware setup där kommer iaf jag åt mitt ljudkort och kan ändra allt sådan, du kanske redan testat det iof.

Postat
🙂 Sådärja! Hade stirrat på den grå knappen Hardware setup men inte kommit mig för att klicka på den... Synd för mig. Men tack tack!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.