Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjenare, jag tänkte höra vad det finns för olika samplingar... antar att kostar en del, men nu är jag inte så intresserad av vad de kostar utan vad det finns för utbud.

vill gärna ha tips till olika genre. Metal, Hårdrock, Rock, Blues, Pop osv osv... allt möjligt :rolleyes:

främst lite tyngre hårdrocks ljud 😕

Annons
Postat

ah, du har inga tips på just vilka av dem som passar till lite tyngre musik? har tillgång till dfh 😉

Postat
ah, du har inga tips på just vilka av dem som passar till lite tyngre musik? har tillgång till dfh 😉

NJA, är lite kluven just där. Drums from hell är ju en väl använd samplingsbibliotek för just metal och tyngre musik. Nackdelen blir ju då att det är så många som använt den och folk känner igen ljudet idag allt för väl. Men Addictive Drums finns som gratis demo, fullt fungerande, bara att det inte följer med några pukor, då kan du ju iaf testa och se om det är nått som passar dig. Annars har ju toontrack nyligen släppt en ny version av DFH superior om jag inte minns fel. Då kan du ju gå in på deras hemsida och lyssna å exempel från olika bibliotek och se om nått faller i smaken. Alternativt om du vill ha något mer eget är att du gör dina egna samplingar och bara använder Superior eller annan sampler för att trigga ljuden.

MVH

Anders

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.