Jump to content
Annons

V-amp2


PerkaBalo

Recommended Posts

Annons

Jag har sjÀlv en V-amp 2 och sÄ har jag spelat en hel del pÄ bÄde POD 2 och POD XT. Enligt mig sÄ har POD bÀttre distljud medan V-ampen har bÀttre rena ljud. Dock Àr PODens rena ljud bra mycket bÀttre Àn V-ampens distljud.

F.ö. sÄ har jag ocksÄ mÀrkt att man kan fÄ ett riktigt fett ljud genom v-ampen ifall man lÀgger en hyfsat enkel EQ pÄ den. Jag spelade in ett bakgrundskomp med min Neville strata genom en V-amp 2 och resultatet blev helt ok. Du kan kolla in det pÄ:

http://www.angelfire.com/folk/shadows1/

Ladda ner brutal

Fredrik

Redigerat av Shadows
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Har bara testat V-amp 2 kort, och jag tyckte ocksĂ„ att distljuden (iallafall de presets jag testade) lĂ€t lite suspekt. Jag lekte inte med den nĂ„n lĂ€ngre stund och jag mĂ„ste erkĂ€nna att jag kört POD sen den kom sĂ„ kanske inte Ă€r helt objektiv. Men jag kan rekommendera POD iallafall 🙁

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

V-amp duger gott om du bara ska spela lite sÄ att sÀga men ska du göra en inspelning som lÄter bra sÄ Àr POD nog det minsta du behöver.

Det som Àr mest intressant just nu dock Àr faktiskt Guitar Rig.....check it out!

Problemet Àr bara att distljuden suger ordentligt i Guitar Rig. De rena lÄter dÀremot riktigt bra.

Har jobbat med POD, V-Amp, Vox etc. och mĂ„ste sĂ€ga att de Ă€r helt olika maskiner för olika Ă€ndamĂ„l. Alla behöver justeras i mix, precis som med vanliga förstĂ€rkare man mickar upp. Sedan gĂ€ller det ju att stĂ€lla in sĂ„ bra som möjligt innan inspelning. đŸ˜Č

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

jag tror i regel att man ska köpa podden om man Àr ute efter bra distar.. typ hÄrdrockare bÀr nog vÀlja den. Men ska man ha "vanligt" gitarrljud, eller jazzigt med tremolo eller liknande duger vamp2 bra. Har sjÀlv en..

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...