Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Som sagt, någon annan här som har dessa?

Hittade något enstaka om dem när jag använde sökfuktionen, men tänkte höra efter iallafall 😛

Jag använder för att lyssna på musik samt för att mixa i. Tycker de låter helt fantastiskt för de 2000 kronor som de kostar, och jag börjar känna dem rätt väl också efter att ha lyssnat i dem ett par år.

Vad tycker ni här om dem?

Och hur pass ligger de till om man jämnför med budget monitorer?

• 3 månader senare...
Annons
drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Lite sent...

Jag gillar också dessa högtalare.

Men... det finns inget mellanregister, jag har provat Aego till mitt kök. Där funkar de bra. Men för seriös lyssning håller Aego inte. Aego piskar datorhögtalare med hästlängder, men som sagt mellanregistret finns inte.

Redigerat av drloop
Postat (redigerat)
Lite sent...

Jag gillar också dessa högtalare.

Men... det finns inget mellanregister, jag har provat Aego till mitt kök. Där funkar de bra. Men för seriös lyssning håller Aego inte. Aego piskar datorhögtalare med hästlängder, men som sagt mellanregistret finns inte.

Jo du ingen panik 😆 Kul att höra att nån annan har dem också, hörs inte mycke om dem även om de är fruktansvärt prisvärda.

Har inte mycke erfarenhet av monitorer men antog just att det skulle komma detta svar.

Min EP som jag laddade upp här så mixade jag i Aego 2.1, samt jämnförde med andra system och anläggningar. Gillar dem fruktansvärt mycket men håller nog med dig, mellanregistret saknas.

Redigerat av eresseraca
  • 4 veckor senare...
Postat

Är också lite inne på Acoustic men menar ni att man inte ens kan få till det med lite eq vad gäller mellanregister i typ Itunes?

Har någon ett bättre förslag för runt max 2000:- ?

/johan

drloop (oregistrerad)
Postat

För att ha små satelliter och subbas så låter Aego M fantastiskt.

Jämfört med andra "datorhögtalare" så låter Aego M mycket bättre.

Men mellanregistret blir lidande med alla system med små satelliter och subbas, det är mycket EQ som skall till för att kompensera glipan. Om det ens är möjligt. Delar av mellanregistret finns inte... så...

Jag har sub sat system i köket, det är bra leisure lyssning. Men inget för kritisk lyssning när man mixar.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.