Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej, jag hittar inte varken i manualen eller nÄgon annan stans hur man Àndrar tempo i t.ex mitten i ett projekt. Exempelvis 4 takter med 130 bpm och innan och efter dessa takter 100 bpm?

Det Ànda jag hittat Àr Tempo Track, men vet inte var jag hittar editorn, bara en tempotrack knapp i transport baren.. =)

tacksam för svar!

//Eken

Annons
thrinithan (oregistrerad)
Postat
  EkenMusiX sa:
  Assar sa:
Det finns under menyn "Project".

tack, ska titta direkt! 😊

Ctrl+T öppnar Tempo Track om jag inte minns helt fel.

Postat
  EkenMusiX sa:
  Assar sa:

tack, ska titta direkt! 🙂

jĂ€klar vad bra! 😊 det funkar, det sista jag skulle vilja göra Ă€r att inom typ 4 takter, kunna Ă€ndra frĂ„n 4/4 till 11/8 t.ex? 🙂 och sedan tillbaks igen 🙂

Postat
  EkenMusiX sa:
  EkenMusiX sa:
  Assar sa:

jĂ€klar vad bra! 😊 det funkar, det sista jag skulle vilja göra Ă€r att inom typ 4 takter, kunna Ă€ndra frĂ„n 4/4 till 11/8 t.ex? 🙂 och sedan tillbaks igen 🙂

Ja men det Àr inga problem... du ritar bara dit en liten röd dutt vart du vill ha Àndringen och sen har du funktionen Àndra taktart högst upp i sjÀlva tempotrack fönstret. Se bara till att ha den röda dutten markerad sÄ du inte Àndrar taktart pÄ hela lÄten generellt.

Postat
  thrinithan sa:
  EkenMusiX sa:
  EkenMusiX sa:
  Assar sa:

jĂ€klar vad bra! 🙂 det funkar, det sista jag skulle vilja göra Ă€r att inom typ 4 takter, kunna Ă€ndra frĂ„n 4/4 till 11/8 t.ex? 🙂 och sedan tillbaks igen 🙂

Ja men det Àr inga problem... du ritar bara dit en liten röd dutt vart du vill ha Àndringen och sen har du funktionen Àndra taktart högst upp i sjÀlva tempotrack fönstret. Se bara till att ha den röda dutten markerad sÄ du inte Àndrar taktart pÄ hela lÄten generellt.

förstĂ„r nu, det funkar gr8 🙂 haha, gjorde det dĂ€r problemet, över HELA lĂ„ten, shit vad chaos det blev 😊

Postat

finemang... lycka till

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.