Ineptune (oregistrerad) Postat 27 september 2007 Postat 27 september 2007 Hej, studiorävar! Har lurkat här ett tag och har nu ett brännande problem (som jag inte har kunnat lösa med searchfunktionen): Jag kör en MBox2 med en lap top PC Windows XP. När jag försöker köra iTunes via MBoxen hackar ljudet. Uppenbarligen trivs inte MBoxen helt och hållet med iTunesformatet. Bortsett från hacken låter ljudet bra. Hur kan man få dessa enheter att funka ihop?
Cykeln Postat 2 oktober 2007 Postat 2 oktober 2007 Lånar tråden för en fråga Hur styr man ut ljudet från iTunes till Mbox2/Monitorer?
Ineptune (oregistrerad) Postat 6 oktober 2007 Postat 6 oktober 2007 Lånar tråden för en frågaHur styr man ut ljudet från iTunes till Mbox2/Monitorer? I kontrollpanelen väljer jag MBox2 som ljudenhet (avaktiverar det inbyggda ljudkortet i datorn). Jag får ut ljud men med en massa jobbiga hack.... Antar att MBoxen inte riktigt kan läsa iTunesformatet?
Linus Postat 6 oktober 2007 Postat 6 oktober 2007 När jag försöker köra iTunes via MBoxen hackar ljudet.Se till att stänga både Quicktime och iTunes. Öppna Start-menyn, Kontrollpanelen och välj QuickTime. Växla till fliken Ljud och i den övre delen av fönstret kan du klicka i Säkert läge (endast waveOut). Klicka OK och stäng fönstren. Nu kan du starta upp iTunes igen.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.