Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag letar efter en mjukvarusynth som jag kan anvÀnda till rock/blues/lite jazz.

Om nÄgon hÀr har hört Dire Straits lÄten It never rains, sÄ Àr det sÄdant synth ljud som de anvÀnder i introt dÀr som jag leter efter, nÄt i den stilen iaf.

Annons
  • 1 mĂ„nad senare...
Postat

Har kollat lite pÄ Hypersonic nu och den verkar riktigt sjysst, men det Àr ganska dyr.

Finns det inget lite billigare, för det kÀnns som att man inte anvÀnder allt som finns i hypersonic.

Postat

Hej igen!

Testade Analog factory igÄr, och det lÀt ju kanon bra, och dÀr Àr det ju bara synthar, kÀnns inte som att jag kommer anvÀnda trummorna i Hypersonic t ex.

Vad tycker ni om Analog Factory, nÄgon som har nÄgra erfarenheter?

Postat
Finns det ingen hÀr som har provat Analog Factory?
Jag har inte testat Analog Factory, men har lekt en hel del Arturias emulerande V-synthar. Jag gillar dem skarpt! Törs inte uttala mig om Analog Factory, men gillar du soundet av gamla goa analog-synthar kunde det sÀkert vara rÀtt för dig. I samma genre borde du ocksÄ kolla upp dessa:

Korg Legacy Collection - Analog Edition (Korg MonoPoly - wow wow wow!!!)

GMedias synthar sÄsom Minimonsta, impOscar och M-Tron (lite skrapiga och svajiga Mellotron-ljud Àr suverÀna i rock-musik!!).

Postat

Jag har en frÄga angÄende mjukvarusynthar, om man t ex vill Àndra en kontroll medan man spelar in d.v.s live, hur gör man det, dÄ gÄr det ju inte att anvÀnda midi eller gör det det?

VÀldigt tacksam för svar

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.