Jump to content
Annons

Problem med VST plugins


Luxmusic

Recommended Posts

HejHej!

jag har precis kommit igång med Sonar efter att ha lagt Logics sista version till PC på hyllan.

Allt verkar funka fint och alla VST plugins som jag hade till Logic funkar fint för utom de av typen "Glitch" och alla andra med step seq. Förmodligen är det en inställningsgrej som jag missat. Pluggarna laddas som de ska men de "rullar" inte....

I Logic behövde man inte göra nåt utan de rullade direkt.

Nån som har koll på detta problem??

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Coolt med fler svenska användare !

"Allt verkar funka fint och alla VST plugins som jag hade till Logic funkar fint för utom de av typen "Glitch" och alla andra med step seq"

Är de möjligen låsta till Logic ? Kanske en lösning är att ha Logic installerat även om det inte används.

"step seq" får mig att gissa att de är VSTi & borde dyka upp i "synth-rack"-listan.

Har du kollat under "tools"-"Plugin manager" om alla finns med / är under rätt kategori, ev. kan det gå att flytta från effektlistan till synthlistan genom ett registerfix - dylika problem har uppstått på en del datorer med både Sonar 6.21 & Project 5 V.2.5 installerade, kollas enklast via sökning i Cakewalk´s Sonar-forum.

Hoppas du får det att fungera, Sonar är ett toppen-program !

Mvh

Per

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...