Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har köpt ett GarageKey midi-klaviatur men Cubase hittar det inte. Enligt instruktionerna skall inga drivrutiner behövas (inte ens till windows, bara ren plug & play). NÀr jag stoppar i kabeln sÄ installeras min GarageKey och enheten hittas i enhetshanteraren som USB Audio Device och det stÄr att den fungerar korrekt.

VÀl inne i Cubase nÀr jag tittar under Device Setup sÄ dyker inte GarageKey midi-klaviaturen upp under Midi Input, varför inte?

Mvh Erik

Annons
Postat

Nej inget utslag alls. Testade att sÀtta in: All MIDI inputs men inget hÀnder...

Borde inte klaviaturen poppa upp under default MIDI ports i device setupen?

Ger Cubase nÄgon utslag nÀr du trycker ner en tangent pÄ klaviaturet?

Testa skapa ett midispÄr, vÀl "Any" sim ingÄng. Tryck rec och spela pÄ klaviaturet.

Postat

Umm, jag har egentligen ingen aning om vad det kan vara för fel men jag reagerade pÄ en sak i ditt inlÀgg.

Du sÀger att det hittas i enhetshanteraren som "USB Audio Device" men att det inte hittas i Cubase som MIDI Input, kan det ha nÄgot med det att göra?

Att det egentligen Ă€r en USB-klaviatur och inte MIDI? 🙂

Postat

Men Àven om det inte Àr ett vanligt MIDI-klaviatur (eftersom det gÄr via USB), borde inte Cubase hitta det ÀndÄ eller behövs det nÄgot plug-in eller liknande för att fÄ det att fungera?

NÄgra drivrutiner till sjÀlva keyboarden behövs inte och det stÄr i windows att enheten fungerar som den skall.

Postat

Troligtvis Àr det inte Cubase det Àr fel pÄ för jag har testat MIDI-ox och ett annat program ocksÄ men GarageKeyn dyker inte upp dÀr heller. SÄ trots att den Àr installerad och det stÄr att enheten fungerar sÄ hittar inga program den som MIDI-in. Vad kan det bero pÄ?

Förutom ljudkortet som jag fick till datorn har jag ett externt ljudkort installerad som jag anvÀnder nÀr jag spelar in. Dock har det ingen midi-ingÄng sÄ det borde vÀl inte störa GarageKeyn?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.