afro dwarf Postat 3 augusti 2007 Postat 3 augusti 2007 😆 Sorry en ev dum fråga.... Läste i Studio special Mixologi sidan 17 om att spela in mjukvarusynthar som audiospår, givetvis för att spara datorresurser. Det här är ngt jag helt missat, har kört alla mjukvarusynthar i realtid i bakgrunden via midispår. Hur tusan spelar man in en mjukvarusynt som audiospår? Säker en banal grejj som de flesta kan, men kan ng vänlig själ leda in mig på rätt spår. Jag har tidigare använt mig av någon variant där man i efterhand mixar ett midispår till audiospår, men går det att i realtid spela in en mjukvarusynth direkt till audiospår. Jag kör Cubase SX 2,2
Assar Postat 3 augusti 2007 Postat 3 augusti 2007 Sola spåret (ta ev bort effekterna också) och i Audio Export-dialogen välj att importera filen till projektet igen.
afro dwarf Postat 3 augusti 2007 Trådstartare Postat 3 augusti 2007 Sola spåret (ta ev bort effekterna också) och i Audio Export-dialogen välj att importera filen till projektet igen. Det jag förstod av notisen på sida 17 tyckte jag mig läsa till att det går att spela in en mjukvarusynth som audio rakt av, är det möjligt?
MeMyselfAndI Postat 3 augusti 2007 Postat 3 augusti 2007 vad jag förstår beror det på vilket ljudkort man har? vissa ljudkort har "record what you hear" på ljudkortets mixer. Det har bland annat soundblaster......jag har inte det på mitt ljudkort och jag tror dom flesta bättre asio korten saknar den funktionen.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.