Jump to content
Annons

Recommended Posts

JonasH (oregistrerad)
Postat

Hej alla som kan saker!

Har ett problem när jag spelar in i Sonar 6 Producer Edition.

allt låter bra tills jag lyssnar på de jag spelat in i micken, det

är som ett knäppande ljud i bakrunden (mycket störande)

när jag inte spelar in och hör mig själv i hörlurarna så

låter allt bra, därför misstänker jag att det är nån instälning i

programet.

Kan någon hjälpa mig

mycket tacksam för hjälp

MVH Jonas

Annons
Postat

Det är alltid bra med hårdvaruinfo, men en gissning är att du ska öka latency´n via options/audio & dra reglaget åt höger, alternativt öka bufferten via ljudkortets inställningar & sedan köra testknappen under förut nämnda flik.

Prova även att öka in/ut buffrarna från disken under options/audio/advanced, jag har min på1024.

En ledtråd kan vara att kolla CPU/Disc-mätarna när du spelar upp. Ha gärna aktivitetshanteraren öppen så du ser vilken belastning Windows mäter upp.

Lycka till

Per

• 4 veckor senare...
Postat

Ett bra program för att ha koll på CPU'n är Cpumon. Du kan se dels i diagram, dels procentuellt samt i Mhz hur din processor används. Även använt ram-minne visas. Det kan ligga var som helst på skärmen, även över dina program. Det är transparent så det fungerar ganska bra. Du kan ändra färger, vad som visas, statistik mm. Stödjer och kan även visa dubbla processorer. Pilla lite med inställningarna så går det att få att fungera och se ut som man vill.

Ladda hem HÄR.

Det är gratis.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.