Jump to content
Annons

Ljudkort för 3-4000 kr


Discodunk

Recommended Posts

Hej!

Är det någon som har eller vet något ljudkort att rekommendera inom intervallet 3-400 kr? Hade tänkt mig 2 kanaler in och firewire.

Carl

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Right on the dot:

ECHO Fireface4 (3595:- )

Terratec Phase X24 FW (3395:- )

För du menade väl summan som står i rubriken och inte 3-400:-, som det står i inlägget...? 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

star sjalv i valet a kvalet i ungefar samma prisklass! Jag har dragit ner det till dessa 3:

Presonius Firebox

Mackie Onyx Satellite

M-Audio Firewire 410

och det lutar mot det forstnamnda, da det har 6 inkanaler (2 av dem har preamp) vilket ger stora mojligheter. Verkar aven valdigt omtyckt har pa forumet, inte last ngt daligt om det, medan tex vissa namner kranglande M-A FW 410.

Beratta garna om du kommit till ngn slutsats!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har hört mycket gott om Alesis IO korten. Billiga är dom och ska vara oerhört bra för sitt pris. Om du vill veta mer finns en recension av Alesis IO26 i senaste numret av SOS (SoundOnSound). Alesis IO14 är nästan identiskt med IO26 har fyra analoga ingångar istället för åtta. IO14 kostar ca: 3.500:-

Behöver man bara två som du verkar vara ute efter. Så finns IO 2 för ca: 1.500:-

Detta kort har av någon anledning bara upp till 48kHz omvandling och inte 96kHz som sina storebröder.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Hej!

Är det någon som har eller vet något ljudkort att rekommendera inom intervallet 3-400 kr? Hade tänkt mig 2 kanaler in och firewire.

Carl

Edirol FA 66...riktigt bra preamp också! ca 3700:-

Redigerat av musky
Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Focusrite Saffire.

Bra med två hörlursuttag med separat volym om man skall tracka någon sångare/sångerska.

Dessutom med inbyggt DSP så du kan få kompressor och reverb på utan att få latency i lyssningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Focusrite Saffire är antagligen ett mycket bra kort men jag tänker envisas med Alesis IO igen mycket bra preamps och både möjlighet för line och bra medhörning plus ett låglatencysystem för riktigt bra medhörning ungefär som RME fireface. Du har även stora möjligheter att helt bypassa preamp och en insert på varje kanal för externa enheter. Preamps kompresorer vad du vill.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 månader senare...

Bättre sent än aldrig.

Det fick bli Native Instruments Audio Kontrol 1. Jag är riktigt nöjd med den då den uppfyller alla mina behov som Dj och producent. Synd bara att effekterna inte följde med som AU 😐

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...