Jump to content
Annons

är dt nån som kan hjälpa till med detta?


tuzzi

Recommended Posts

Shena jag är typ nybörjare på att make music har typ hållt på nåt halvår drygt lite mer, undra om ni skulle kunna komma till hjälp.. Se BILD

Kolla bilden där.. och om ni vet va man gör med den rutan där kan ni vill skicka svar.. För ja har problem med att få fint ljud när ja vet att dt går ha betträ för ja har bra grejer, bra o bra dom duger iaf, EPM 8 mixer, Adk Vienna Mik, Esi Juli@ Ljudkort, tipsa gärna tack o hej 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bilden handlar om inställningar i ljudkortet. Har ingen aning om hur det fungerar, så det är nog bäst att du läser lite i bruksanvisningen till ljudkortet...

Det där med att få "bra ljud", är omöjligt att säga något om, om man inte vet hur det låter - eller vet på vilket sätt du inte tycker att det låter bra... 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

asså få en känsla av att det brusar och grejer. Inte brusa så överdrivet men när ja spelar in min röst låter dt lite krasligt och så vidare men har fått lite hjälp om lite knappar ja har haft intryckta som tex phantom power och min behringer preamp har ja haft lite dålia inställningar, fick ju betträ resultat av det men är fortfarande inte nöjd. Det låter bra när man bara snackar o så men sen när man börja rappa får man en känsla av att det krasla i ljudet och att dt skär i örona lite.. här kommer ett exempel

Ett klipp där ja rappa

Hoppas ni kan hjälpa mig nu.. Åker te göteborg i en vecka idag 10 juni, så ja uppskattar ni tipsa mer även ifall ja inte svara.. Peace

TACK FÖR TIPSET SENAST 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Här kommer två andra grejer som ja glömde i förra svaret:

Ni kanske ville höra resultat utan melodi. Här kommer det.

Rösten utan melodi

Och sen har jag en bild på när jag spara och där stog det 16 bit o 44.100 khz elr va dt stog så ja tänkte att ni kanske förstod lite mer 😲 så här kommer en bild också.

Bilden

Som sagt är inte hemma på en vecka så tipsa så mkt ni kan även ifall jag ej svara.. Ha dt bra Boys! 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...