Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Har stött på en otroligt störig sak nu 😱

När jag laddar en sample i NNXT:n så vill ja ha den på tex. tangenten C3, ENBART.

Detta har fungerat utmärkt förrut, man drar ju bara ihop den långa "raden" så att det är markerat

enbart vid C3.

Men nu vill inte NNXT att det ska gå något bra. Jag måste dra den vänstra pilen ett steg längre till vänster (B3) för att den ska reagera på klaviaturens C3. Alternativt låta den vara kvar på markeringen C3 och sedan trycka på tangenten C3#.

Har installerat om drivrutiner till min m-audio ozonic utan resultat.

Jag har även kollat 10 gånger så att rootkey är på rätt plats.

Ska man behöva installera om reason? Jag vet att det går att sprara favoriter så man inte måste lägga in alla dom igen sen men det är bra segt i vilket fall :/

mvh!

Annons
Postat
Hej!

Har stött på en otroligt störig sak nu 😱

När jag laddar en sample i NNXT:n så vill ja ha den på tex. tangenten C3, ENBART.

Detta har fungerat utmärkt förrut, man drar ju bara ihop den långa "raden" så att det är markerat

enbart vid C3.

Men nu vill inte NNXT att det ska gå något bra. Jag måste dra den vänstra pilen ett steg längre till vänster (B3) för att den ska reagera på klaviaturens C3. Alternativt låta den vara kvar på markeringen C3 och sedan trycka på tangenten C3#.

Har installerat om drivrutiner till min m-audio ozonic utan resultat.

Jag har även kollat 10 gånger så att rootkey är på rätt plats.

Ska man behöva installera om reason? Jag vet att det går att sprara favoriter så man inte måste lägga in alla dom igen sen men det är bra segt i vilket fall :/

mvh!

Funkar det inte om du först dra ner den från höger och sen drar ner från vänster också. Då blir den så smal att den bara hamnar över en tangent. Börjar man från vänster så brukar "raden" bli två tangenter bred.

Postat
Funkar det inte om du först dra ner den från höger och sen drar ner från vänster också. Då blir den så smal att den bara hamnar över en tangent. Börjar man från vänster så brukar "raden" bli två tangenter bred.

nepp 😱

jag har testat allt nu känns det som. det är väl inte svårare än att man får lägga "noten" ett steg åt fel håll hela tiden. men det är bra störigt!

Postat

haha 🤪

det var mitt fel. jag som hade fel "mjukvaruknapp" inställt på klaviaturet 😄

zone 4 ska det vara när man kör reason.

så. nu kan jag återgå till att vara glad igen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.