Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Halloj!

Söker en bra MIDI Controler som är kompatibel med Traktor 3.

Det jag är ute efter är en MIDI Controler med inbyggt audio interface så att man kan förlyssna på spåren innan man mixar in dom, och utan att behöva skaffa ett extra ljudkort.

Volym reglar för Line1, Line2, crossfader, knobbar för bas,treble osv. (som en vanlig mixer)

Play/Pause, cue, stop och jogg rattar är önskvärda.

Har kollat på faderfox men den verkar lite för liten och kompakt.

Har även kollat på Hercules DJ console MK2 och Behringer BCD2000.

Dock har jag läst mycket konstigheter om dom på Native instruments forum. Många anv som skriver att dom har problem med att få jogg rattar att funka. att dom slutar skicka midi-signaler till traktor hip som happ.

Är det någon här som har några erfarenheter av hercules eller behringers controlers.

Vore det ett bra köp?

Tilläggas ska väl att jag är hyffsat ny inom detta och har en ganska lite budget att hålla mig till.2000-3000 spänn hade jag tänkt mig.

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.