Jump to content
Annons

FireWire-problem


Anso

Recommended Posts

Hej hopp!

Jag ska införskaffa mig Mbox 2 Pro Factory efter mycket sommarjobbande och har redan stött på något som kan förstöra allt. 🙁

Jag har en Mac Book Pro 2,33 17" , den har som bekant en FireWire 400 (6-pin) och en FireWire 800 (9-pin).

Ljudkortet kopplas in via FireWire 400 (6-pin) och det tycker jag är bara fint. Sedan tittade jag lite på hårddiskkrav för inspelning.

"Not Supported:

USB 2.0 Hard Drives

USB hard drives are NOT recommended or supported for use as recording drives. Limited testing has shown that performance with USB drives is inferior to that of FireWire drives."

Alltså, det är uteslutet. Men jag tänkte att jag kunde använda en FireWire 800 hårddisk. Men nej.

"FireWire 800 Hard Drives

FireWire 800 drives with the Oxford 912 interface have been qualified for record and playback with the following systems on Mac OS X 10.4:

* Pro Tools HD, LE, and M-Powered Systems on Mac OS X 10.4 with the following exception:

o FireWire 800 drives are not supported for record and playback with Mbox 2 Pro systems"

Alltså. Jag har ingen hårddisk att spela in på. Det var kanske inte så genomtänkt av digidesign att utesluta smart hårddiskande med Mbox 2 Pro på bärbara macar..

Idéer? Det ska vara smart och portabelt och inte skapa någon extra latency 🙂 (jag vet, omöjligt)

Tack på förhand!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Duger inte Firewire 400?

Dvs. du kopplar ljudkortet på datorns Firewire-port och länkar vidare till en Firewire-hårddisk på ljudkortets andra Firewire-port.

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

Otroligt att jag inte tänkte på att den hade två portar 🙂 Tack Linus, nu kan jag snart sätta igång med mina PT+Reason projekt 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...