Jump to content
Annons

Rita o klicka trummor?


Masterfabio

Recommended Posts

Halloy, nybliven Mac, Protools 7 ägare som man är så känner jag mej en aning förvirrad så här i början..redan vid trumprogrammeringen tar det stop...

Har använt DFH samt Battery i Cubase på min gamla PC och tänkte således göra på samma sätt nu...men frågan är. Hur lixom kommer man in i nån vettig "midi sitta o rita i slag" fönster i Protools?

Har pulat med battery i timmar nu o lagt till ljud osv men sen då...hoppas nån förstår=)

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Okey, antar att det inte finns nån "vettig" midi editor i Protools! Det jag sökte var en drummap som den jag kör i Cubase där det klart och tydligt står vad för trumma jag väljer! Mot battery och Dfh där oxo. Blir o köpa EZ drummer istället=)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Jag vet inte precis vad du menar, men om du skapar ett instrumentspår och lägger in battery på den så kan du välja vilket midivärde varje cell och sampling ska ha. För att rita in slag så kollar du på instrumentspåret i editfönstret, använder pennverktyget (eller multiverktyget och håller nere kommando) och klickar in slag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...