Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har för vana att göra trummor i note-editorn som finns i sequencern, eller jag REX lane kanske det heter förresten...skitsamma.

Alla "effekter" i "controllers" så som pitch bend o.s.v....jag tycker 95% av alla dom inte gör ett skit skillnad på hur det låter? Vad är det jag har missat?

Eller är det helt enkelt fel grej jag håller på med för att det ska funka, är det till för något slags melodi eller...ja, jag är helt lost.

Tycker det är ganska kraftigt irriterande i.a.f.

Vill ju gärna kunna experimentera liiiite mer med hur mina trummor låter än såhär...

Tack på förhand! 😛

Annons
drloop (oregistrerad)
Postat

Det bästa du akn göra är att ta ett stadigt grepp om instruktionsboken.

Du verkar inte ha sysslat så mycket med syntar och Reason innan.

Pitch bend använder jag sällan på trummor, det ändra tonhöjden.

Modulation kan ändra lite av varje beroende på vad du har ställt in på instrumentet du använder på kanalen. det kan vara LFO eller filter som påverkas.

Kör en RedDrum och ta ut ljuden på separata utgångar och testa att koppla in en Screamern och varför inte ett reverb så händer mer ljudmässigt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.