Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej

hur kan jag Àndra en spak eller ratt i andra pluggar Àn vad som finns orginal i fl?

exempel: jag har lagt in en z3ta+ i en lÄt och vill att en spak ska sjunka pÄ ett visst stÀlle i lÄten, hur gör jag dÄ?

Hoppas pÄ svar.

Ha det bra//Simon 🙂

jag vet ju hur man avÀnder automation clip men fÄr det inte att funka med vstpluggar.

Redigerat av djubbe
Annons
Postat

Okey, kÀnns som jag har förklarat detta miljoner gÄnger, sök nÀsta gÄng!

Gör följande:

Snurra pÄ ratten som du vill ha clippet pÄ, klicka pÄ den lilla "stick kontakten som" sitter högst upp till vÀnster i fruity wrapper. VÀlj "last tweaked parameter" och vÀlj "Create automation clip", nu klickar du i nedre delen av playlisten precis som med ett vanligt clip.

Snabbt förklarat:

Surra >> Stick kontakt >> Lats tweaked paramenter >> Create automation clip >> FĂ€rdigt!

Har inte Fl-framför mig men jag Àr 90% sÀker pÄ att det Àr rÀtt =). (Fl-studio 6)

//Nexustwins

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.