Jump to content
Annons

Program tillsammans med Roland SH-201?

Recommended Posts

ulfsa (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hej,

Har precis köpt en Roland SH-201 och undrar om någon har några tips på vilka PC applikationer / program (kanske även hårdvara?) jag behöver för att kunna skapa musik med tex trummaskin, sequencer och annat. Har en relativt ny dator med Windows XP och Pentium 4. Tycker om modern dans/club musik och synthmusik generellt. Att tillägga är att jag är en nybörjare inom digital musik men har spelat klassisk gitarr o trummor.

Ville ha en "synth-synth", och blev rekommenderad SH-201 av

Musikbörsen (ville köpa Juno-D först men han sa 'va!!??') och om någon har tid & energi att lägga ner på kommentarer på detta köp så uppskattar jag det också. 😕

Laddade ner en demoversion av Cubase....errrmm... Var börjar jag ?

Tackar på förhand !

/ulfsa

PS. Glömde nämna att min kompetens inom terminologin för denna nisch är väldigt liten och uppskattar en kort beskrivning istället för bara

"ABC1.2, XYZA3.3 & SWI345 R14 med ett REL34.4 är ett måste!" DS. 😳

Inspirationskälla bl.a är:

http://profile.myspace.com/index.cfm?fusea...iendID=66834701

Bleep, untz, uumph, untz, Bleep, Bleep, untz, uumph, untz, Bleep, tjicketi-tjicketi, [yeah], bleep, noise, noise, noise, untz untz, uumph, hey, yeah

Redigerat av Olsberg
Tydliggjorde rubrik
Annons
ulfsa (oregistrerad)
Postat

Krokodilen - tack för tipset !! Surfar dit på en gång !

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.