Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
  • 3 veckor senare...
Postat (redigerat)

Sonar 6.2 presenterades ju i samband med NAMM, och en av uppdateringarna där var stöd för Vista så det borde absolut funka!

Cakewalk® Releases Free SONAR 6.2 Update

—First DAW to natively support Windows® Vista™

http://www.cakewalk.com/Press/01-18-07-SONAR62.asp

Edit: Men iofs brukar det väl vara smart att avvakta ett tag när ett helt nytt OS släpps eftersom det i stort sett alltid finns en massa barnsjukdomar...

Redigerat av android
  • 1 år senare...
janke (oregistrerad)
Postat (redigerat)
Sonar 6.2 presenterades ju i samband med NAMM, och en av uppdateringarna där var stöd för Vista så det borde absolut funka!
Cakewalk® Releases Free SONAR 6.2 Update

—First DAW to natively support Windows® Vista™

http://www.cakewalk.com/Press/01-18-07-SONAR62.asp

Edit: Men iofs brukar det väl vara smart att avvakta ett tag när ett helt nytt OS släpps eftersom det i stort sett alltid finns en massa barnsjukdomar...

Jag uppdaterade till vista home premium från xp ..(Man får en utseendemäsig uppryckning i vista annars ser jag ingen anledning att byta upp till vista ....Xp är mycket mer stabilt)

Och fick väldiga problem med klippande ljud när jag spelar in till audio med audiacity .

Alla drivrutiner är bytta till vista som passar mitt 32 btars system ..ljudkortet är m-audio 2496 redigerngsprogram sonar 7,1..Dator Pentium 4 3,2 hz 2 giga ram

Ängnar mesta tiden till o hitta rätt ljudinställningar o är man inte så hemma på detta så blir det problem.

Redigerat av janke
Postat

Vista ska ju suga väldigt mycket mer kraft än XP, kan det vara så att datorn inte orkar med? Testa att höja latencyn?

Postat

Jag kör med Sonar, emu1820 och vista. Som vanligt så beror det på att burken levererades med vista och det gick inte att ändra på pga brist på xp drivisar. Efter ett antal dagars tweakande så har jag i princip stängt av allt som gör vista till vista dvs allt grafiskt lull som suger cpu. Så kvar har jag ett mycket stabilt OS som är väldigt likt XP....

K

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.