Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
  • 3 veckor senare...
Postat (redigerat)

Sonar 6.2 presenterades ju i samband med NAMM, och en av uppdateringarna dÀr var stöd för Vista sÄ det borde absolut funka!

CakewalkÂź Releases Free SONAR 6.2 Update

—First DAW to natively support Windows¼ Vistaℱ

http://www.cakewalk.com/Press/01-18-07-SONAR62.asp

Edit: Men iofs brukar det vÀl vara smart att avvakta ett tag nÀr ett helt nytt OS slÀpps eftersom det i stort sett alltid finns en massa barnsjukdomar...

Redigerat av android
  • 1 Ă„r senare...
janke (oregistrerad)
Postat (redigerat)
Sonar 6.2 presenterades ju i samband med NAMM, och en av uppdateringarna dÀr var stöd för Vista sÄ det borde absolut funka!
CakewalkÂź Releases Free SONAR 6.2 Update

—First DAW to natively support Windows¼ Vistaℱ

http://www.cakewalk.com/Press/01-18-07-SONAR62.asp

Edit: Men iofs brukar det vÀl vara smart att avvakta ett tag nÀr ett helt nytt OS slÀpps eftersom det i stort sett alltid finns en massa barnsjukdomar...

Jag uppdaterade till vista home premium frÄn xp ..(Man fÄr en utseendemÀsig uppryckning i vista annars ser jag ingen anledning att byta upp till vista ....Xp Àr mycket mer stabilt)

Och fick vÀldiga problem med klippande ljud nÀr jag spelar in till audio med audiacity .

Alla drivrutiner Àr bytta till vista som passar mitt 32 btars system ..ljudkortet Àr m-audio 2496 redigerngsprogram sonar 7,1..Dator Pentium 4 3,2 hz 2 giga ram

Ängnar mesta tiden till o hitta rĂ€tt ljudinstĂ€llningar o Ă€r man inte sĂ„ hemma pĂ„ detta sĂ„ blir det problem.

Redigerat av janke
Postat

Vista ska ju suga vÀldigt mycket mer kraft Àn XP, kan det vara sÄ att datorn inte orkar med? Testa att höja latencyn?

Postat

Jag kör med Sonar, emu1820 och vista. Som vanligt sÄ beror det pÄ att burken levererades med vista och det gick inte att Àndra pÄ pga brist pÄ xp drivisar. Efter ett antal dagars tweakande sÄ har jag i princip stÀngt av allt som gör vista till vista dvs allt grafiskt lull som suger cpu. SÄ kvar har jag ett mycket stabilt OS som Àr vÀldigt likt XP....

K

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.